Aktuálně

Mladík se snažil jihlavským policistům ujet, pak se dal na útěk. Byl celostátně hledaný a měl zákaz řízení více...

Policisté o víkendu řešili dvě nehody, kdy skončilo auto na střeše. Řidič i řidička byli pod vlivem alkoholu více...

Parkování v Jihlavě V: Na sídlišti U Hřbitova se situace zlepšila, pro návštěvy mají lidé hodiny zdarma více...

Centrální dopravní terminál v Jihlavě se začíná stavět, cena bude téměř jako u Horácké multifunkční arény

Autoři | Foto Správa železnic (vizualizace)

Správa železnic se postará o výstavbu nástupišť a nádražní budovy, město Jihlava upraví prostory před nádražím a postaví silnici. V první etapě tu vedoucí na Havlíčkovu ulici. Dlouho očekávaná výstavba Centrálního dopravního terminálu začíná.

„Dopravní terminál pro město Jihlavu vybuduje v přednádražním prostoru společenství firem Imos, Geosan a Metrostav DIZ, a to za 287 487 487 korun,“ uvedla Aneta Hrdličková z magistrátu. V lokalitě budou zastávky MHD a linkových autobusů, parkoviště P+R s 68 místy a nová silnice. Chybět nebude zeleň, osvětlení, cesta pro pěší a zastávky náhradní dopravy. První etapa městkou kasu vyjde na necelé půl miliardy.

CDT – harmonogram prací

- červenec/srpen 2024 zahájení první fáze výstavby CDT (městské vlakové nádraží bude cestujícím sloužit do poloviny prosince 2024)

- v průběhu roku 2025 dojde k demolici stávající nádražní budovy, vlaky budou jen projíždět

- na jaře 2026 skončí první etapa výstavby CDT

- v druhé etapě v letech 2028/2029 se na CDT přesune stávající autobusové nádraží, vznikne silnice do Jiráskovy ulice, která povede ze Feronou

Investovat bude také Správa železnic, která vybrala nabídku společnosti Skanska za 1 266 866 061 korun. K dvěma novým nástupištím povede podchod. „Ten bude končit za kolejištěm, což umožní jeho budoucí vyústění až do Mostecké ulice. Příchod k vlakům bude po schodištích, které doplní výtahy,“ doplnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Stávající nádražní budova půjde k zemi, na jejím místě vznikne okružní křižovatka. Novostavba, která budovu nahradí, bude stát v prostoru po zrušených kolejích. V přízemí bude společná příjezdová a odjezdová hala, v první patřebu čekárna pro cestující.

„Stanice Jihlava - město je strategicky umístěná v blízkosti centra, což nás motivovalo k ambicióznímu cíli – proměnit ji v hlavní dopravní uzel krajské metropole s potenciálem budoucího propojení s vysokorychlostní tratí mezi Prahou a Brnem. Zúžení kolejiště nám současně umožní uvolnit plochy pro rozvoj městské infrastruktury a stavbu centrálního dopravního terminálu,“ řekl již dříve generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

V Jihlavě přestaví městské vlakové nádraží firma Skanska, vyjde to na miliardu a čtvrt

Správa železnic dnes informovala o výběru zhotovitele na přestavbu vlakového nádraží Jihlava - město. Stavbaři zahájí práce v srpnu, dokončené by měly být v polovině roku 2026. V lokalitě bude výrazně investovat také město.

Výstavba na čas omezí také provoz na kolejích. „Nádraží bude průjezdné, ale zastavovat bude pouze na vedlejší zastávce ve Starých horách. Termín výluk zatím není upřesněn,“ informoval primátor Petr Ryška (ODS + KDU-ČSL).

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Centrální dopravní terminál, Jihlava - město, modernizace, přestavba, úpravy, veřejná doprava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.