V poslední době se čím dál častěji objevují nehody, během kterých řidiči srazí zvěř. Nejen to je častý důvod dopravních nehod v Kraji Vysočina. Další příčiny a nejvíce problematická místa v regionu byla tématem Regionální dopravní konference, která se konala v sídle Kraje Vysočina.
.K nejkritičtějším úsekům s nejvyšší frekvencí nehod patří na Vysočině silnice II/405 mezi lesy u obce Puklice, silnice II/360 u Trnavy nebo křižovatka silnic II/602 a I/38 ze směru od Pelhřimova na Jihlavský tunel, kde mají řidiči největší problém s nedáním přednosti při odbočování vlevo.
a náměstka hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslava Houšky.
„Řadu původně nehodových křižovatek na krajských komunikacích jsme už předělali na kruhové objezdy, zvýšit bezpečnost napomáhají také obchvaty měst i obcí, například v loňském roce otevřený obchvat Lukavce na Pelhřimovsku nebo opravy mostů, které ve velkém realizuje Krajská správa a údržba silnic Vysočiny,“ uvedl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslav Houška.
Za prvních devět měsíců tohoto roku zemřelo na silnicích Vysočiny 23 lidí, vloni to bylo o jednu oběť méně. Na konferenci dále zaznělo, že se zvýšil počet těžce zraněných a dle statistik řidiči častěji jezdí nepřiměřenou rychlostí. „Na krajských silnicích zaznamenali policisté nejvyšší míru nehodovosti na silnici II/405 mezi lesy u Puklic. Za posledních pět let tam došlo k 27 nehodám, nejčastěji způsobeným srážkou se zvěří. Přecházející zvěř řidičům často komplikuje jízdu například na silnici II/360 u Trnavy, kde za posledních pět let z tohoto důvodu došlo k 24 nehodám," jmenuje dále mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová.
Dalším problametickým místem je mimoúrovňová křižovatka II/602 a I/38. Nejčastější chybou řidičů je v tomto jihlavském úseku nedání přednosti při odbočování vlevo do tunelu směrem na Havlíčkův Brod a dálnici D1. Celkem dvanáct nehod zaznamenali policisté na křižovatce silnic I/38 a II/350 u obce Štoky.
„Na setkání Regionální dopravní konference diskutovali zástupci Kraje Vysočina, policisté, silničáři a další hosté. Cílem konference je každoročně představit nehodové úseky a navrhnout možné varianty řešení," dodala závěrem Svatošová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jo milí řidiči ,je třeba dávat pozor,pouze nákláďák či autobus může bez nebezpečí srazit zvěř,protože z ní udělá krvavou sekanou!