Na silnici I/38 v Radostíně na Havlíčkobrodsku odstartovala výstavba nové protihlukové stěny. Její realizaci má na starosti firma Eurovia CS a.s. Řidiči místem projíždí pouze jedním jízdním pruhem.
Nová stěna v celkové délce 240 metrů bude tvořena čtyřmi stavebními úseky a vyjde na 9,2 milionu korun bez DPH. Navržená protihluková stěna vychází z výsledků vypracované akustické studie podél silnice I/38, aby zajistila dostatečnou ochranu přilehlých chráněných staveb před nadlimitním hlukem emitovaným provozem na této silnici I. třídy.
„Výška stěny bude v celé délce 280 metrů proměnná dva nebo tři metry na stávající komunikací. Její pohledová plocha po dokončení bude činit 616 m2. Ve většině své délky bude tvořena z odrazivých transparentních panelů. Zbývající menší část bude postavena z neprůhledných panelů s pohltivou vrstvou. Ve spodní části stěny je v celé délce navržen půl metru vysoký soklový panel zajišťující stabilitu zpevněné plochy před stěnou,“ popisuje Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Zmíněná protihluková stěna bude založena na vrtaných pilotách. Horní část pilot bude provedena dodatečně a budou do ní kotveny prefabrikované železobetonové sloupky sloužící k osazení soklových a protihlukových panelů.
„Před stěnou v celé délce, vyjma sjezdů a křižovatek, vznikne nově zpevněná plocha šířky cca 2,1 metru, která bude tvořena obrubníkem se sníženou hranou a zámkovou dlažbou uloženou do betonového lože. Podél obrubníku bude také nově vybudováno šest uličních vpustí pro odvodnění komunikace s jejich na pojením na stávají podélné odvodnění,“ dodává Buček.
A co se aktuálně děje na stavbě? „Momentálně probíhá budování pilotážní plošny. V návaznosti na úroveň stávající komunikace a podle potřeby dochází k dočasnému zasypání terénu podél komunikace vhodnou zeminou. Z této plochy budou následně vrtány piloty pro ukotvení sloupků protihlukové stěny,“ jmenuje Buček.
Řidiči, kteří místem chtějí projet, musí na silnici I/38 počítat s částečným omezením provozu. Podle Bučka se místem stavby jezdí pouze jedním jízdním pruhem s kyvadlově řízenou dopravou. „Předpokládáme, že tak by tomu mělo být nejdéle do 10. dubna 2022. Potom bude doprava vedena dvěma provizorními jízdními pruhy s omezením rychlosti na 30 km/h. V závislosti na postupu prací předkládáme, že se sem kyvadlově řízená doprava ještě vrátí v 2. polovině května tohoto roku,“ upozorňuje z ŘSD Martin Buček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.