Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

FOTO: Jihlavou projíždí kamiony, i když nesmí. Denně padají desítky pokut více...

Trenér Vysočiny před startem sezóny: Týmu věřím, chceme být v horní polovině tabulky více...

DRBNA HISTORIČKA: Horko vyhání Jihlavany k vodě dvě staletí více...

Výstavba protihlukové stěny v Radostíně začala. Řidiče na I/38 čeká částečné omezení

Autoři | Foto Ředitelství silnic a dálnic

Na silnici I/38 v Radostíně na Havlíčkobrodsku odstartovala výstavba nové protihlukové stěny. Její realizaci má na starosti firma Eurovia CS a.s. Řidiči místem projíždí pouze jedním jízdním pruhem.

Nová stěna v celkové délce 240 metrů bude tvořena čtyřmi stavebními úseky a vyjde na 9,2 milionu korun bez DPH. Navržená protihluková stěna vychází z výsledků vypracované akustické studie podél silnice I/38, aby zajistila dostatečnou ochranu přilehlých chráněných staveb před nadlimitním hlukem emitovaným provozem na této silnici I. třídy.

Jak bude stěna vypadat? 

„Výška stěny bude v celé délce 280 metrů proměnná dva nebo tři metry na stávající komunikací. Její pohledová plocha po dokončení bude činit 616 m2. Ve většině své délky bude tvořena z odrazivých transparentních panelů. Zbývající menší část bude postavena z neprůhledných panelů s pohltivou vrstvou. Ve spodní části stěny je v celé délce navržen půl metru vysoký soklový panel zajišťující stabilitu zpevněné plochy před stěnou,“ popisuje Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Zmíněná protihluková stěna bude založena na vrtaných pilotách. Horní část pilot bude provedena dodatečně a budou do ní kotveny prefabrikované železobetonové sloupky sloužící k osazení soklových a protihlukových panelů.

„Před stěnou v celé délce, vyjma sjezdů a křižovatek, vznikne nově zpevněná plocha šířky cca 2,1 metru, která bude tvořena obrubníkem se sníženou hranou a zámkovou dlažbou uloženou do betonového lože. Podél obrubníku bude také nově vybudováno šest uličních vpustí pro odvodnění komunikace s jejich na pojením na stávají podélné odvodnění,“ dodává Buček.

Omezení v místě stavby 

A co se aktuálně děje na stavbě? „Momentálně probíhá budování pilotážní plošny. V návaznosti na úroveň stávající komunikace a podle potřeby dochází k dočasnému zasypání terénu podél komunikace vhodnou zeminou. Z této plochy budou následně vrtány piloty pro ukotvení sloupků protihlukové stěny,“ jmenuje Buček.

Řidiči, kteří místem chtějí projet, musí na silnici I/38 počítat s částečným omezením provozu. Podle Bučka se místem stavby jezdí pouze jedním jízdním pruhem s kyvadlově řízenou dopravou. „Předpokládáme, že tak by tomu mělo být nejdéle do 10. dubna 2022. Potom bude doprava vedena dvěma provizorními jízdními pruhy s omezením rychlosti na 30 km/h. V závislosti na postupu prací předkládáme, že se sem kyvadlově řízená doprava ještě vrátí v 2. polovině května tohoto roku,“ upozorňuje z ŘSD Martin Buček.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky stavba, protihluková, stěna, Radostín, I/38, silnice, Martin Buček, Eurovia CS, okres Havlíčkův Brod, doprava, Ředitelství silnic a dálnic

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.