Od čtvrtka 10. března budou na jihlavském přivaděči, konkrétně na vytíženém úseku silnice I/38 mezi dálnicí D1 a mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/03824 na ulici Romana Havelky, k vidění stavební dělníci. Ředitelství silnic a dálnic ČR v tento den zahájí avizovanou rekonstrukci.
Od čtvrtka 10. března budou na jihlavském přivaděči, konkrétně na vytíženém úseku silnice I/38 mezi dálnicí D1 a mimoúrovňovou křižovatkou se silnicí III/03824 na ulici Romana Havelky, k vidění stavební dělníci. Ředitelství silnic a dálnic ČR v tento den zahájí avizovanou rekonstrukci.
Úsek dlouhý 5600 metrů opraví společnost Strabag, a. s. Za bezmála 338 milionů korun bez DPH. „Svým rozsahem i náklady se jedná o největší opravu na silnicích I. tříd, kterou v letošním roce v Kraji Vysočina zahájíme. Stavební akce probíhá ve spolupráci s Krajskou správou a údržbou silnici Vysočina (KSÚS) na základě smlouvy O společném zadání veřejných zadavatelů mezi ŘSD a touto příspěvkovou organizací kraje, neboť neboť její součástí je také oprava mostu na silnici III/1311 ve Smrčenské ulici v Jihlavě, který zde překlenuje silnici I/38,“ popisuje Martin Buček z ŘSD.
Jak dále dodává, primárně jde o opravu konstrukčních vrstev vozovky v obou jízdních pásech silnice I/38 včetně větví mimoúrovňových křižovatek. Součástí oprav je také vyvolaná přeložka sítí středového dělicího pásu, výstavba jednoho nového přejezdu středního dělicího pásu a prodloužení dalších pěti stávajících do minimální délky 60 metrů. „Rekonstrukce zahrnuje též výměnu vozovkového souvrství na mostech, opravu prvků stávajícího odvodnění, zádržného systému a zabezpečení svahů proti odpadávání nesoudržné zeminy. Dále stavba řeší výměnu a doplnění záchytných a vodicích bezpečnostních zařízení dle aktuálně platných předpisů,“ jmenuje Buček.
Samotné opravě povrchu musí předcházet přeložka optických kabelů. Z tohoto důvodu začnou jako první práce ve středovém dělicím pásu. ŘSD v období od 10. do 13. března provedou monitoring stavu kanalizace v opravovaném úseku. „Tato činnost bude probíhat v rámci pracovních míst, kdy se bude uzavírat levý jízdní pruh v délce stovek metrů. Po ukončení monitoringu začnou již zemní práce za účelem přeložky kabelů. Je třeba vybudovat novou kabelovou trasu, která bude pro větší ochranu tvořena dvěma betonovými žlaby. Pro potřeby ŘSD budou nově položeny čtyři kusy HDPE trubek (chráničky z vysokohustotního polyetylenu) pro dodatečné zafouknutí optického kabelu. Celková délka těchto trubek bude více než 22 kilometrů,“ přidává Martin Buček další technický údaj.
Výše popsané práce by měly být hotové do letošních letních prázdnin.
A jak se opravy dotknou řidičů? Do 30. června bude v obou jízdních pásech silnice I/38 od dálnice D1 po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II/523 (ulice Jiráskova) uzavřen levý jízdní pruh. Jezdit se bude pouze jedním jízdním pruhem, nejvyšší povolená rychlost v tomto úseku bude 60 km/h.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.