Jihlava začne na podzim stavět dalších 5,7 kilometru trolejové dráhy. Povede do části Bedřichov a do průmyslové zóny s velkými závody. Jde o akci skoro za 130 milionů korun bez daně. Stavební práce by měly být hotové přibližně za rok. Trolejbusy by pak měly po městě přepravovat tři čtvrtiny lidí cestujících MHD. Krajské město používá pro přepravu osob vedle trolejbusů autobusy poháněné převážně stlačeným zemním plynem (CNG).
Podíl bezemisní elektrické trakce na celkovém počtu ujetých kilometrů v jihlavské MHD se po zprovoznění nové částí trolejové dráhy podle údajů města zvýší z nynějších 50 procent na 65 až 70 procent.
Při stavbě nové trolejové dráhy pracovníci osadí 290 nových trakčních stožárů a instalují asi 24 kilometrů trolejových drátů. Pro napájení nové trati budou vybudované dvě měnírny, které budou transformovat vysoké střídavé napětí 22 kilovoltů na stejnosměrné napětí 600 voltů potřebné pro trolejbusy. Nové trakční stožáry v ulicích Sokolovská a Pávovská radnice zároveň využije pro osazení nových LED svítidel, aby tam mohla odstranit staré stožáry s veřejným osvětlením.
Velké investici do prodloužení trolejové dráhy předcházela rekonstrukce trolejí na okružní křižovatce ulic Havlíčkova a Pražská, která stála 6,9 milionu korun bez daně. Tento úsek bude uvedený do provozu v neděli, kdy bude městský dopravní podnik jízdami historických vozidel oslaví Evropský týden mobility. Lidé se také mohou zúčastnit komentované jízdy parciálním trolejbusem, který díky trakčním bateriím dokáže jet část trasy bez trolejového vedení. Tato jízda povede v trase budoucí nové části trolejové dráhy.
Trolejbusy v Jihlavě jezdí od roku 1948. V loňské výroční zprávě Dopravní podnik města Jihlavy uvedl, že má pro městskou dopravu 39 trolejbusů a 42 autobusů. Parciální trolejbusy nasadil na linky poprvé přibližně před rokem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.