Na silnici I/34 od Ždírce nad Doubravou až na hranici s Pardubickým krajem budou od středy 23. června k vidění stavební dělníci. Bude zde opraveno 3,2 kilometru povrchu vozovky, která má již v tomto úseku řadu poruch. Řidiče čeká po dobu oprav objížďka.
„Provedená diagnostika ukázala rozpad vozovkových vrstev, lokální poruchy podloží nebo zhoršené odvodnění a vozovka je v podstatě na konci její životnosti. Cílem opravy je tak zlepšení jejího technického stavu, zkvalitněni povrchu komunikace a celkově i prodlouženi životnosti vozovky. Práce provede společnost Skanska a.s., která ze 6 uchazečů o nabídla v rámci veřejného výběrové řízení nejvýhodnější ekonomickou nabídku,“ vysvětluje Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Plošná oprava silnice I/34 začne zhruba 170 metrů před koncem města Ždírec nad Doubravou a přes Kohoutov a Benátky pokračuje až na hranici Kraje Vysočina s Pardubickým krajem.
„Oprava bude v souladu s výsledky diagnostiky prováděna odfrézováním asfaltové obrusné a ložní vrstvy vozovky a následnou pokládkou dvou nových vrstev v odpovídajících tloušťkách. V předem stanovených částech vozovky a v částech určených kontrolou po odfrézování bude nutné vozovku sanovat (odstranění podkladních vrstev vozovky, výměna aktivní zóny),“ jmenuje Martin Buček.
Kromě vlastní opravy vozovky bude provedena také oprava nezpevněných krajnic, pročištění silničních příkopů či výměna nebo doplnění silničních ocelových svodidel, ta budou vybavena vodicími odrazkami. „Pročištěny budou trubní propustky pod silnicí I/34 a též propustky pod sousedními sjezdy, u nichž budou navíc stávající kolmá čela nahrazena z důvodu bezpečnosti silničního provozu šikmými čely (prefabrikovanými či dlážděnými). V rámci stavby bude obnoveno vodorovné dopravní značení (mimo obce zvučící v plastu) a případně doplněno či upraveno stávající svislé dopravní značení. Dojde i na výměnu a doplnění směrových silničních sloupků,“ dodává Buček z ŘSD.
Také tato oprava se neobejde bez dopravní omezení pro řidiče. Aby bylo možné opravy zahájit, pak bude nutné silnici I/34 v opravovaném úseku zcela uzavřít a tranzitní dopravu převést obousměrně na značenou objízdnou trasu. Ta povede po silnici I/37 na Trhovou Kamenici a dále po silnici II/343 na Hlinsko, kde se opět napojí na silnici I/34. Zvláštní obousměrná objízdná trasa je pak určena pro autobusovou dopravu ve směru na Krucemburk a dále po silnici III. třídy s napojením na opravovanou silnici I/34 před Hlinskem.
„S úplnou uzavírkou opravovaného úseku silnice I/34 musí řidiči počítat až do začátku nového školního roku,“ upozorňuje Martin Buček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.