Aktuálně

Lidé nejen v Třešti po celý duben běhají pro malého Janka, který je onkologickým pacientem více...

HLEDÁME PÁNÍČKA XIV: Veselé štěně s neveselou minulostí. Aron potřebuje spoustu lásky a dostatek péče více...

Základní škola Havlíčkova se ani letos nedočká rekonstrukce, vítězná firma před podpisem smlouvy couvla více...

Zlín v poslední třetině otočil skóre. Dukla bude mít šanci oslavit prvoligový titul na domácím ledě více...

Nové dílny i multifunkční hřiště. Ve školním komplexu v Třešti letos začne modernizace za miliony více...

Stavba sjezdu z přivaděče vrcholí. Na ulici Romana Havelky jsou teď semafory

Autoři | Tisková zpráva | Foto Youtube.com

Od dnešního dne na jihlavské ulici Romana Havelky dopravu řídí semafory, řidiči místo ve třech pruzích jezdí kyvadlově pouze jedním. Omezení souvisí s výstavbou mimoúrovňové křižovatky silnic I/38 a ulice Romana Havelky.

Během dnešního dne odborná firma ve spolupráci s odborem dopravy jihlavského magistrátu ladila nastavení intervalů semaforů tak, aby co nejlépe kopírovaly dopravní situaci v místě.

„Kolem upravovaného sjezdu z dálničního přivaděče se mohou nárazově v dopravní špičce tvořit kolony,“ omlouvá se řidičům Jaroslav Vymazal, radní Jihlavy pro oblast dopravy, s tím, že stavební firma doporučuje, aby se v těchto týdnech ulici Romana Havelky vyhýbali a z přivaděče sjížděli až na dalších sjezdech.

Nová křižovatka by měla začít sloužit řidičům letos do konce července. Stavba vyjde celkově na 33,3 milionů korun včetně DPH, investorem je město Jihlava a z části Krajská správa a údržba silnic Kraje Vysočina, která se podílí částkou 2,3 milionu korun včetně DPH. Zhotovitelem stavby je firma Skanska, a.s.

Podle firmy, která na místě zajišťuje dopravní značení, se uvažuje také o krajním řešení, které by znamenalo dočasnou úplnou uzavírku sjezdu od Havlíčkova Brodu na ulici Romana Havelky. 

Jak již bylo řečeno, firma během středy a dnešního rána mapovala zdržení v jednotlivých směrech a během čtvrtka ladila nastavení semaforů. Intervaly „červené“ jsou nastaveny tak, aby ve špičce, a to tedy v ranních hodinách mezi 6. – 8. hodinou a dále odpoledne mezi 14. – 16. hodinou a také večer mezi 22. – 23. hodinou projíždělo co nejvíc aut z vytížených směrů, tedy od Motorpalu a z průmyslové zóny.

Nežádoucí zpoždění trolejbusů a autobusů 

Firma věří, že tato úprava bude plnit svůj účel, a že dojde ke zkrácení zdržení v kolonách. „Situaci chce město nadále pečlivě sledovat a také konzultovat s dopravním podnikem, aby nedocházelo ke zpoždění trolejbusů a autobusů. V případě, že by se dnešní opatření projevilo jako nedostačující, bude město dál hledat co nejvhodnější řešení,“ informoval Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice. Na místě stavby je ale potřeba frézovat vozovku, bagrovat, položit kabely do země a napojovat novou silnici, proto je podle Daňka dopravní omezení nevyhnutelné.

„Omlouváme se všem řidičům za dočasná omezení v místě stavby, ale pevně věříme, že budou minimální. Po dokončení se těšíme na hladký průjezd Jihlavou, nový sjezd tomu významně pomůže,“ uvedl náměstek primátorky Petr Ryška. 

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky sjezd, stavba, doprava, Romana Havelky, semafory, omezení, Roman Havelka, silnice, Jihlava, Jaroslav Vymazal, Skanska, Petr Ryška, Motorpal, Kraj Vysočina

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.