úterý 27. října 2020 Šarlota / Zoe

Jihlavský dopravní podnik musí redukovat spoje. Opatření ušetří práci šesti řidičů

Vládní opatření, která u nás aktuálně platí v souvislosti se šířením koronaviru, se negativně promítají i do vytíženosti spojů jihlavského dopravního podniku (DMPJ). Necestují teď hlavně žáci a studenti, výrazně ubývají ale i další cestující. DPMJ je proto nucen redukovat některé své spoje.

V některých časech jezdí trolejbusy a autobusy po Jihlavě prázdné. DPMJ během října tržby klesly o více než 25% oproti plánům vycházejícím z října 2019. „K první redukci spojů proto muselo dojít už od pátku 16. října,“ říká předseda představenstva DPMJ Radim Rovner.

Uvedl, že muselo dojít ke zrušení noční linky N a také brzkého ranního spoje na lince D s odjezdem z hlavního nádraží ve 3:52. Už od středy 14. října nejedou také školní spoje označené v jízdních řádech poznámkou „jede ve dnech školního vyučování“.

Další výraznější omezení spojů zavede DPMJ od čtvrtka 22. října. Na páteřních trolejbusových linkách A, B, C bude zaveden interval 15 minut v době do cca 8:00 a od cca 13:00 do cca 16:30, v ostatní době budou jezdit trolejbusy A, B, C v intervalu 20 minut, večer po 20. hodině budou mít interval 30 minut a veškerý provoz v jihlavské MHD bude ukončen do 23 hodin.

Vládní program na uvolněné řidiče 

„Redukce je nevyhnutelná, musíme začít ještě výrazněji šetřit na elektřině i pohonných hmotách, na uvolněné řidiče zatím naštěstí můžeme čerpat vládní program Antivirus B,“ vysvětluje Rovner s tím, že na trolejbusových linkách D a F bude zaveden opět tzv. „letní režim“. To znamená, že intervaly mezi spoji budou 30 minut místo dosavadních dvaceti minut. „Na autobusové lince č. 5 zruší DPMJ posilové spoje zavedené ve špičkách a linka bude mít celodenní interval nově 60 minut. Ostatní linky zatím zůstanou beze změn,“ dodal Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.

Tato opatření ušetří v provozu každý den pět vozidel – jeden autobus a čtyři trolejbusy a také práci šesti řidičů. „Je to nutné a nevyhnutelné opatření, protože ztráty podniku už teď jdou do milionů. Ztráta na letošním jízdném byla ke konci září 2020 na úrovni 6,8 milionů korun bez DPH, odhad ztráty za říjen je 1,6 milionu korun. Vývoj v listopadu a prosinci si netroufáme odhadnout,“ uvedl Jaroslav Vymazal, radní Jihlavy pro oblast dopravy s tím, že veškeré ztráty, které se nepodaří dorovnat úsporami, jdou za městem, jako objednavatelem MHD v Jihlavě.

Ohodnoť článek

Foto Lenka Dvořáková

Štítky doprava, DPMJ, MHD, spoje, redukce, ztráta, koronavirus

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.