Město Třebíč bude mít i nadále sdílená kola. Nyní vypsalo zakázku na provozování sdílených kol od dubna letošního roku do března roku 2028. V Třebíči aktuálně využívá sdílená kole téměř pět tisíc registrovaných uživatelů. Od zahájení provozu bylo provedeno téměř 70 tisíc výpůjček.
Jak informovala třebíčská radnice v tiskové zprávě, vzhledem k náročnému terénu město požaduje po provozovateli sedmistupňovou převodovku, což je požadavek, který vychází z praktických potřeb Třebíče. Proti této podmínce se ohradila společnosti Freebike, která provozuje sdílená kola například v Polsku, Finsku, Slovensku či ve Španělsku a podala podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „Ve svém podání píše, že i v České republice jsou města, která úspěšně provozují sdílená kola se třemi převody," dodává mluvčí Třebíče Irini Martakidisová.
Naším cílem je podporovat aktivní mobilitu, tedy motivovat k jízdě na sdíleném kole běžného občana – nesportovce, a tím zvyšovat konkurenceschopnost jízdního kola jako dopravního prostředku vůči automobilové dopravě na silnicích ve městě. To lze, pokud je jízda na kole po Třebíči komfortní. Sdílené kolo není určené pro sport, ale pro dopravu po městě.
K požadavku se vyjádřil také starosta Třebíče Pavel Pacal. (STAN). „Provozovat v Třebíči kola s třístupňovou mechanikou je jít naprosto proti logice a důvodům, proč jsme systém sdílených kol ve městě zavedli. A také návrtem do osmdesátých let minulého století. Naším cílem je podporovat aktivní mobilitu, tedy motivovat k jízdě na sdíleném kole běžného občana – nesportovce, a tím zvyšovat konkurenceschopnost jízdního kola jako dopravního prostředku vůči automobilové dopravě na silnicích ve městě. To lze, pokud je jízda na kole po Třebíči komfortní. Sdílené kolo není určené pro sport, ale pro dopravu po městě. Pro běžnou dopravu například do školy, do zaměstnání, na nákup či návštěvu. V našem městě jsou veškeré cesty z centra do kopce. Ať jedete kterýmkoli směrem, ke školám či na nákupy, převýšení je zde od 5 do 9 procent,“ uvedl starosta Třebíče.
Třebíčská radnice si nechala zpracovat deset nejvyužívanějších tras: Karlovo náměstí – Střední průmyslová škola v ulici Míčova, kde po 600 metrech po rovině začne stoupání v délce 1,2 km a s převýšením 5,1 %. Další vytíženou trasou je Karlovo náměstí – Aquapark Laguna v Mládežnické ulici, kde je prvních 480 metrů po rovině a poté převýšení 5,2 procenta v délce 1,22 km. „Na další trase z Karlova náměstí na Modřínovou ulici je po 600 metrech jízdy po rovině prudké stoupání v délce půl kilometru, kde převýšení činí 9 procent. Ke STOP SHOPu je převýšení 6,8 procenta, k lékařskému domu ve Vltavínské ulici je převýšení 4,9 procenta, na vlakové nádraží 6,7 procenta, k zemědělské škole U Kuchyňky 5,4 procenta, na ulici Spojenců 4,9 procenta, k supermarketu COOP v Táborské ulici 4,5 procenta, k ZŠ Týnská 6 procent," vyjmenovala mluvčí města.
Pondělí, 27. ledna 2025, 14:18
Třebíč vyhlásila výběrové řízení na provozovatele sdílených kol. V Třebíči je tato služba od roku 2023. Od té doby mají kola asi 68 tisíc výpůjček. Podle starosty Pavla Pacala (Pro Třebíč) roste i v zimě počet těch, kteří si kola půjčují. Smlouva na...
„Chceme lidem poskytnout komfortní jízdy, ne aby se při cestě do školy či dalších běžných cestách po městě pořádně zapotili. Každý, kdo Třebíč trošku zná, vidí, že terén tady není jako třeba v Kolíně, není to žádná rovina. V soutěži jsme mohli zvolit široké spektrum minimálních požadavků na vybavení kola, nicméně zvolili jsme ten, který běžní cyklisté vnímají jako zásadní,“ řekl na závěr Pavel Pacal.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.