Počasí dnes1 °C, zítra0 °C
Pondělí 9. prosince 2024  |  Svátek má Vratislav
Bez reklam

POLITICKÁ KORIDA: Měla by Jihlava zrušit celovozovou reklamu v MHD? Odpovídají zastupitelé

V Jihlavě se opět řeší téma celovozové reklamy na městských autobusech a trolejbusech. Některým cestujícím se v takových vozech špatně jezdí, jiným se pestrobarevný vozový park líbí, dopravní podnik má navíc z reklamy nemalé peníze. Jaká by měla být budoucnost reklamy na MHD v Jihlavě? Ptali jsme se městských zastupitelů v dalším díle našeho pravidelného seriálu Politická korida.

Redakční dotaz:  Jihlavou aktuálně rezonuje téma celovozových reklam na vozech MHD. Některým cestujícím vadí, dělá se jim při cestování špatně, dopravní podnik má ale díky polepeným oknům podstatnou část z dvoumilionových příjmů za reklamu. Jaké řešení v této problematice preferujete - zachovat, či zrušit celovozovou reklamu?

David Beke (ODS a KDU-ČSL) 

Celopolepené vozy určitě NE! I já se cítím nepříjemně v zakrytých vozech, protože není vidět ven. Hledám rozumný kompromis a zvažuji názor všech zainteresovaných. Cestující chtějí komfort, viditelnost a pocit bezpečí. Dopravní podnik se soustředí na finanční příjem, který činí dva miliony ročně, řidiči zase na dobrou viditelnost. Podnikatelé chtějí propagaci svých služeb, město preferuje úspory v dotacích na dopravu.

Tento problém diskutujeme už několik let. Spolu s reklamní agenturou hledáme způsoby, jak výrazně zredukovat polepy přes okna, zvýšit kvalitu grafiky a zlepšit i menší polepy zakrývající jen části vozů. Mezi prvními vozy, které jsme řešili, jsou ZUŠ100 a MFDF, kde se množství polepu na oknech jeví jako přijatelné, což potvrzují i pozitivní reakce veřejnosti. Naopak nová realizace kampaně Českého rozhlasu zakrývá pás při spodní části oken. Toto řešení musíme podrobněji prověřit, zda je vyhovující pro děti i sedící cestující.

Libor Kuchyňa (Starostové a nezávislí) 

Preferuji zrušení celovozových reklam na vozech MHD, protože zdraví a komfort cestujících by měly být na prvním místě. Pokud polepená okna způsobují nevolnost a nepohodlí, je to vážný problém, který nelze přehlížet ve prospěch finančních příjmů. V tomto kontextu by bylo vhodné řešit i enormní přeplněnost některých spojů, která už začíná být neakceptovatelná. Pokud chceme MHD přívětivé pro děti a rodiny, musí se tam cítit dobře a hlavně bezpečně. Můžeme se zaměřit na méně invazivní formy reklamy nebo optimalizovat provozní náklady. Důležité je zajistit, aby se cestující cítili během přepravy pohodlně a bezpečně, což by mělo být hlavní prioritou městského dopravce.

Tereza Kafková (Piráti a Fórum Jihlava) 

Jednoznačně preferuji zrušení celovozové reklamy. Přes polepy skel není pořádně vidět ven, způsobují nevolnost, někomu migrény. Vytváří vizuální smog, v centru netolerujeme billboardy, na vozy MHD uplatňuji stejné nároky. Dílčí polepení skel bych umožnila pouze důležitým nekomerčním projektům (ZOO, MFDF, Havíření, …) za podmínky dostatečného výhledu a kvalitního grafického zpracování.

Chybějící příjmy musí dopravnímu podniku dokrýt město. Ročně dokrýváme ztrátu cca 150 milionů korun. Jen v posledním roce jsme schválením slev ztrátu navýšili o 10 - 17 milionů korun. Necelé 2 miliony nemohou být argumentem pro zhoršování kvality MHD. Naše MHD je skvělá – dostupná, jezdí často a díky bus pruhům i včas. Pojďme si ji zbytečně nekazit.


Odpovědi byly seřazeny chronologicky od nejdřívější po nejpozdější. Zbylí oslovení zastupitelé Radek Popelka (ANO) a Petr Paul (SPD) do redakční uzávěrky neodpověděli. 

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Dalibor Mašek, Lenka Dvořáková, Prokop Veselý

Štítky MHD, reklama, polep, zastupitelstvo, Jihlava, korida

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

POLITICKÁ KORIDA: Měla by Jihlava zrušit celovozovou reklamu v MHD? Odpovídají zastupitelé | Jihlavsko | Z kraje | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.