Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

Nákup klidně o půlnoci. V Horních Dubenkách budou mít bezobslužnou prodejnu více...

FOTO: Jihlavou projíždí kamiony, i když nesmí. Denně padají desítky pokut více...

Trenér Vysočiny před startem sezóny: Týmu věřím, chceme být v horní polovině tabulky více...

DRBNA HISTORIČKA: Horko vyhání Jihlavany k vodě dvě staletí více...

ANKETA: Celovozová reklama na vozech MHD budí emoce, cestujícím se nelíbí

Autoři | Foto Prokop Veselý

Bohatou diskuzi na sociálních sítích vyvolal příspěvek týkající se celovozové reklamy na jihlavských autobusech a trolejbusech. Kritických hlasů byla většina, někteří ale naopak polepené vozy schvalovali.

Vše odstartoval příspěvek, podle kterého si kvůli zalepeným sklům člověk po nastoupení připadá jako když vezou dobytek na porážku a v jiných městech to tak není. Některé komentáře byly značně nevybíravé, jiné se snažili o konstruktivní debatu.

„Město dotuje dopravní podnik částkou přes 100 milionů ročně, příjmy z reklamy jsou 2 miliony. Ale to je z veškeré reklamy,“ napsala například Tereza Kafková, která je jihlavskou zastupitelkou. Příjmy z polepených skel přitom odhadla na maximálně jedno procento z dotací města, tedy miliony. „Podle mě fakt nestojí za to, kvůli tomu jezdit v zalepené plechovce,“ dodala.

Jaký máte názor na celovozovou reklamu na MHD, která je i přes boční okna?

 
 
 
Celkem hlasovalo653 čtenářů
 

Lidé si stěžovali, že je hůře ven a někteří cestující nemusí vědět, kdy mají vystoupit, protože se orientují podle okolí, názvy zastávek jim mnoho neříkají. Jiným se dělá dokonce špatně, což přiznala i Tereza Kafková. Michaela Makáňová pak zmínila i opačný problém – nevidí dovnitř a když se osobně chce vyhnout jedné existenci jezdící se psem, může být problematické, když není do vozů MHD ze zastávky vidět.

Zpochybněná však byla kritika Jihlavy za to, že v jiných městech takové vozy nejezdí. „Celovozové reklamy mají například i ve Zlíně, Pardubicích a Olomouci. To není úplně málo,“ reagoval Jiří Macák. Jarda Dobrozlák Matějka pak sdílel fotku z Pardubic s odlehčeným komentářem, že lhát se nemá.

Na přetřes přišla i otázka, čí vlastně jsou vozy MHD. Dalo by se říct, že občanů, když jsou placené z veřejných peněz, a proto si lidé mohou říct, jestli mají nebo nemají být polepené. A to se právě některým může líbit. „Za mě to vypadá parádně s reklamou. Třeba s Duklou polepeny, super,“ uvedla Michaela Šarounová.

Dopravní podnik města Jihlavy skutečně chtěl před pár lety s celovozovou reklamou skončit, u nově dodaných trolejbusů i některých starších vozů to ostatně platí. Tehdy však cestující naopak tvrdili, že jim reklama nijak nevadí, naopak jsou rádi, že díky ní nemusí jít tolik peněz z rozpočtu města, a tak zůstala.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MHD, Dopravní podnik města Jihlavy, reklama, příjmy, peníze, cestování

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.