Určitě se to řadě z nás už stalo. Cestujeme městskou hromadnou dopravou (MHD), vystoupíme a hned, nebo třeba po několika hodinách si uvědomíme, že jsme tam asi zapomněli tašku, mobil nebo klíče. Nejrychlejší cestou, jak se v Jihlavě dostat zpět ke svým ztraceným věcem, je volat na dispečink jihlavského dopravního podniku (DPMJ). Tedy pokud řidiče, který danou věc najde, nepředběhne zloděj.
Podle zjištění Jihlavské Drbny cestující v jihlavských trolejbusech a autobusech své věci zapomínají v podstatě denně. Pokud zapomenutou věc nenajde řidič během nebo na konci směny, tak ji naleznou pracovnice, které vůz po příjezdu z linky uklízejí a dezinfikují. „Nalezené předměty jsou pak umístěny do vrátnice dopravního podniku, kde si je mohou lidé také vyzvednout. Pro ověření, zda se zapomenutá věc našla, je možné volat po celý den 567 301 321,“ uvádí důležité číslo Radim Rovner, předseda představenstva DPMJ.
V jihlavské MHD cestující ztrácejí v podstatě vše, co lze odložit - batohy, oblečení, plyšové hračky, peněženky, mobily, sluchátka. „Za poslední dobu asi nejdražší byl notebook, který jsme úspěšně vrátili jeho majiteli. Jsou situace, kdy bychom chtěli pomoci, ale ztracenou věc ve voze nenajdeme. Třeba když volá maminka od malého dítěte, že ztratili nej plyšáka. To pak trochu zamrzí,” jmenuje Rovner.
Řidiči dopravního podniku nebo případně pracovnice, které mají na starost úklid, nejčastěji nachází zapomenuté oblečení, sluchátka, hračky dětí, batohy nebo tašky. Zhruba 80 procent zapomnětlivých cestujících si svoje věci vyzvedne do týdne. Najdou se ale i zapomenuté věci, které už svého majitele nenajdou. „Takových věcí jsou opravdu jednotky kusů za rok. Po pěti letech je taková věc většinou bezcenná. Tyto věci nadále skladujeme,” informuje Radim Rovner.
Ztráta osobních věcí nebo cenností, jak jsou peněženky, klíče či například nějaký šperk, mrzí určitě nejvíce. Tyto příběhy se v Jihlavě řeší téměř každý den. „Nalezené peněženky, doklady a další cennosti se řeší prakticky okamžitě. Cestující to často zjistí bezprostředně po vystoupení z vozu a řeší to v pořadí: 1. telefonát na dispečink, 2. dispečink naváže spojení s řidičem, 3. pokud předmět neodnese jiný cestující, ve většině případů řidič najde předmět a předáváme jej zpět cestujícímu. Nezbývá než všechny vyzvat k důslednému hlídání svých osobních věcí,” dodává Radim Rovner závěrem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.