pondělí 3. srpna 2020 Miluše

Výzkum v ulicích Jihlavy zjišťuje identitu obyvatel. Kampaň má zvýšit počet trvale přihlášených

Od pondělí 13. července lze v ulicích Jihlavy potkat tazatele spolku Socionaut. Kvalitativní antropologicko-sociologický výzkum má identifikovat obyvatele Jihlavy, kteří zde bydlí bez trvalého přihlášení. Získaná data budou sloužit jako odrazový můstek pro připravovanou informační kampaň „Staň se Jihlavákem“.

Podle množství produkovaného odpadu a dalších dat může v Jihlavě bydlet jiný počet lidí, než ukazují oficiální statistiky. Jihlavanů přihlášených k trvalému pobytu je přibližně 50 tisíc. „Pokud by tady žilo víc obyvatel a využívali služby a infastrukturu města, tak by na to město doplácelo. A protože Jihlava nechce zdarma poskytovat jednotlivé výhody městské infrastruktury lidem, jejichž daňové výnosy končí v pokladnách jiných obcí, vedení města iniciovalo vznik kampaně nazvané „Staň se Jihlavákem“,“ vysvětluje Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.

Uvedená kampaň má za cíl zvýšit počet trvale přihlášených obyvatel.

„Ještě před startem kampaně je ale potřeba určit, kolik lidí a hlavně proč v Jihlavě vůbec bydlí, případně, z jakého důvodu zde nemají zapsané trvalé bydliště. Výzkum by měl identifikovat mezi místními obyvateli skupinu tzv. nejihlaváků a zmapovat jejich postoje a motivace, popsat jejich vztah k městu. Teprve potom budeme mít možnost srovnávat jejich postoje s postoji trvale přihlášených Jihlavanů. Důležité je také zjistit nejčastější důvody proč se lidé Jihlavany chtějí stát, případně jaké výhody by je k takovému kroku přesvědčily,“ uvedla primátorka krajského města Karolína Koubová.

Výzkum stojí cca 150 tisíc korun 

Kvalitativní výzkum pro Jihlavu provádějí pracovníci spolku Socionaut, které je možné potkat v ulicích od 13. července do 30. září. První fáze výzkumu zahrnuje rozhovory v ulicích města vedené školenými tazateli. Po zpracování dat z těchto rozhovorů se přistoupí k další fázi, ve které se budou již konkrétní témata dál rozebírat diskuzemi ve skupinách „nejihlaváků“.

Výstupem výzkumu, který vyjde asi na 150 tisíc korun, má být komplexní analýza identity města a jeho obyvatel, a to společně s návrhy dalšího postupu. „Podle tohoto výzkumu bude možné funkčně nastavit kampaň „Staň se Jihlavákem“ tak, aby byla co nejúčinnější,“ doplnila primátorka.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo2 čtenářů

Foto Eva Bystrianská

Štítky Jihlava, průzkum, identita, trvalé bydliště

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.