Havlíčkův Brod dnes na svém vlakovém nádraží zažil oficiální otevření prvních dvou opravených nástupišť. Práce, které zahrnovaly i modernizaci podchodu, informačního systému a vybudování výtahů pro cestující, stály 139 milionů korun. Státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na ně bude čerpat dotaci z evropského programu Doprava.
„Následná oprava zbývajících tří havlíčkobrodských nástupišť by měla být zahájena v roce 2017,“ upřesnil generální ředitel SŽDC Pavel Surý. „Bohužel, při přípravě se musí vyhodnocovat různé ekonomické výsledky a nevyšlo to na celé nádraží,“ řekl Surý k letošním opravám.
Investice v Havlíčkově Brodě podle něj budou pokračovat i v dalších letech, protože jde o nejvýznamnější stanici na trati Kolín - Brno. „Jsou tu částečně nějaké dluhy v zabezpečovací technice,“ podotkl ředitel SŽDC. V budoucnu by podle Surého měla být trať mezi Kolínem a Havlíčkovým Brodem řízena z centrálního dispečerského pracoviště v Praze.
„Havlíčkobrodským nádražím projede za 24 hodin kolem 250 vlaků. Stanice se dočkala rekonstrukce po padesáti letech,“ uvedl přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan. Nastupování z opravených nástupišť je podle něj pro cestující pohodlnější.
Díky letošní opravě první části nádraží podle něj rovněž vznikl systém pro předtápění rychlíkových souprav, které tam bývají odstaveny. Doposud musela jejich vagony vyhřívat lokomotiva.
SŽDC letos na Vysočině dělala více investičních akcí. V říjnu byla ukončena rekonstrukce trati mezi Skleným nad Oslavou a Ostrovem nad Oslavou na Žďársku. Přestavba osmi kilometrů kolejí na této železnici z Brna přes Havlíčkův Brod do Prahy stála 988 milionů korun bez DPH.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.