Opravy silnic po zimě budou na Vysočině stát desítky milionů. Ředitel krajských silničářů Jan Míka náklady na základě aktuálního stavu odhadl na zhruba 70 milionů korun. Výtluky by měly být opraveny do prázdnin, řekl novinářům Míka. Podle něj ale další stále přibývají kvůli nočním mrazíkům a velkému množství dřeva, které musí lesníci v kraji odvážet z lesů kvůli kůrovcové kalamitě.
Opravy vozovek podle ředitele prováděli silničáři už v zimě, pořád se ale objevují nové výtluky, přispívá k tomu i kolísání teplot. Přes den, když svítí slunce, může mít povrch vozovek teplotu třeba 25 stupňů Celsia, zatímco ráno je minus jeden stupeň, uvedl. Další škody způsobují těžké vozy, které odváží vytěžené dřevo. „Očekáváme daleko větší zhoršování kvality povrchu silnic než v minulých letech," podotkl Jan Míka.
Zimní údržba krajských vozovek druhé a třetí třídy v uplynulé zimě stála přes 200 milionů korun, přičemž účetnictví za březen ještě není uzavřeno. Podle údajů Krajské správy a údržby silnic Vysočiny byla údržba nejdražší od zimy z přelomu let 2012 a 2013, kdy náklady na zajišťování sjízdnosti krajských silnic převýšily 213 milionů korun.
V uplynulé zimě byl pro silničáře nejnáročnější leden, kdy měli nejvyšší výkony za posledních pět let. Například 3. ledna jejich technika najezdila 21 tisíc kilometrů a všechny silnice v kraji tak projela v průměru čtyřikrát a silničáři v tento den spotřebovali 500 tun soli. Minulou zimu na krajské silnice Vysočiny padlo 12 300 tun soli a 58 500 tun drti a písku. Krajská správa a údržba se stará o sjízdnost 4700 kilometrů vozovek. Zimní údržbu zajišťuje i na státních tazích první třídy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.