Poslední červnový víkend byl na Vysočině ve znamení dopravně bezpečnostní akce, která se zaměřila na kontrolu všech účastníků silničního provozu. A rozhodně nebyla jediná, podobné akce budou probíhat po celé letní prázdniny.
Do kontrol se zapojili i dopravní policisté, kteří během víkendu zkontrolovali 2180 vozidel. Dohromady zjistili 483 dopravních přestupků. Celkem 461 přestupků v dopravě vyřešili policisté uložením pokuty v příkazním řízení. Dvaadvacet zjištěných přestupků bude odevzdáno do správního řízení místně příslušnému správnímu orgánu.
„Ve 124 případech řidiči překročili nejvyšší povolenou rychlost jízdy, kdy 114 přestupků vyřešili na místě uložením pokuty v příkazním řízení a zbývající přestupky policisté zadokumentovali a předají je k vyřešení do správního řízení. Na silnici II/602 v obci Hubenov hlídka zastavila řidiče, který obcí projížděl rychlostí 96 kilometrů v hodině. Vzhledem k tomu, že se jednalo o cizince, policisté mu uložili kauci ve výši 7 tisíc korun,“ vyčíslila Dana Čírtková, mluvčí policistů.
Hlídky se setkaly i s opilými řidiči, za volant auta usedlo celkem 10 kontrolovaných řidičů. V pěti případech naměřená hodnota byla nad jedno promile alkoholu, takže se jednalo o podezření ze spáchání přečinu ohrožení pod vlivem návykové látky. V pěti případech naměřené hodnoty nepřesáhly hodnotu jednoho promile, a tak se jedná o přestupkové jednání ze strany řidiče.
„V 88 případech policisté zjistili, že řidiči nebo jejich spolujezdci nepoužili při jízdě bezpečnostní pásy a v sedmi případech nebyly převážené děti umístěny v dětských zádržných systémech. V šestadvaceti případech neměli řidiči v pořádku technický stav svého vozidla a osmnáct řidičů jelo po dálnici D1 bez platné dálniční známky,“ doplňuje Čírtková další zjištěné nedostatky.
Čtyři řidiči při kontrole nepředložili řidičský průkaz a pět řidičů nepředložilo doklad o zákonném pojištění vozidla – takzvané povinné ručení. Jeden přestupek byl zjištěn u cyklisty a tři přestupky u motocyklistů. Všechny byly vyřešeny uložením pokuty v příkazním řízení.
„V rámci dopravně bezpečnostní akce jsme měli v terénu také speciální kamion tým, kdy policisté kontrolovali řidiče nákladních a dodávkových vozidel. V pěti případech jsme zjistili překročení nejvyšší povolené hmotnosti kontrolovaného vozidla. Za tato porušení uložili policisté pokuty v příkazním řízení a v případě cizince policisté uložili kauci, neboť hrozilo nebezpečí, že by se cizinec vyhýbal projednání ve správním řízení v České republice. V jednom případě jsme řidiči nákladního vozidla, který převážel na návěsu dřevní kulatinu, uložili pokutu v příkazním řízení ve výši 30 000 korun. Tento řidič odmítl najet na kontrolní váhy a policisté tak nemohli zjistit aktuální hmotnost naložení soupravy,“ doplnil David Jirák, pověřený vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina.
Období dvouměsíčních letních prázdnin s sebou tradičně přináší z pohledu bezpečnosti a plynulosti silničního provozu celou řadu specifik. Proto dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu se zaměřením na všechny skupiny účastníků bude jednou z hlavních priorit policie v našem kraji pro celé dva prázdninové měsíce.
„Z pohledu bezpečnosti a plynulosti silničního provozu patří letní prázdninové období mezi nejrizikovější v rámci celého roku, a proto by měli všichni účastníci, motorizovaní i nemotorizovaní, věnovat zvýšenou pozornost dodržování všech zákonem stanovených povinností a při jízdě se plně věnovat řízení vozidla. Při cestování s dětmi je důležité dodržovat všechna základní pravidla bezpečné jízdy a především používat bezpečnostní pásy a dětské autosedačky. V opačném případě hrozí riziko vážných dopravních nehod," upozorňuje mluvčí Čírtková.
V letních měsících se na silnicích často pohybují také nemotorizovaní účastníci provozu – děti i dospělí na jízdních kolech a na bruslích. Jde o velmi rizikovou skupinu účastníků, proto by neměli zapomínat na ochranné prostředky – přilby, chrániče a především i reflexní prvky.
„Přilba je to jediné, co v případě pádu na komunikaci nebo při střetu s jiným vozidlem, chrání cyklistovi hlavu a v mnoha případech již přilba zachránila svému uživateli život. Je proto nutné používat přilbu i tehdy, pokud je cyklistovi více než osmnáct let,“ doplňuje na závěr Dana Čírtková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.