Sen o zisku titulu mistra světa v cross country rallye se rodáku z Jihlavy Martinu Prokopovi pomalu vzdaluje, přesto o něj chce bojovat až do konce sezony. Pilot vozu Ford F150 Raptor je v polovině soutěže druhý a na vedoucího Jakuba Przygonského z Polska ztrácí 58 bodů. Čeká ho však ještě pět závodů Světového poháru.
„Před sezonou bych mohl být s druhým místem spokojený, ale tím, že jsme si čuchli k vedení a vítězství v jednotlivém závodě, tak mě malinko mrzí, že nám první místo trošičku ucuklo. Respektive šance na titul mizí,“ řekl Prokop. „Mrzí to i proto, že nevím, zda budu ještě někdy schopný z časových důvodů jet celý seriál,“ přiznal.
Prokop původně neplánoval účastnit se celého seriálu SP. Na konci března ale vyhrál Abú Zabí Desert Challenge rallye, dostal se do čela průběžného pořadí a rozhodl se pokračovat. „Pak jsem ale udělal pár velkých chyb v dlouhých závodech, ve kterých jsou dvojité body, a Kuba naopak nechybuje. Jede fantasticky, rychle, navigují perfektně. Za titulem jde lépe než my,“ uznal pětatřicetiletý jezdec.
Mizící šance na titul jej mrzí o to více, že letos seriálu nekraluje jako v minulosti zkušený Katařan Násir Attíja. I tak ale bude Prokop bojovat až do konce. „Nabízí se to, je to pořád sport. Předposledním závodem je Maroko, které má zase dvojité body a loni jsme tam jeli rychle, dokud se nám nezastavila převodovka. Má to smysl,“ řekl Prokop.
Uvědomuje si navíc, že chybu může udělat i Przygonski nebo jej může zradit technika. „Nemyslím si, že by ztratil formu, ale pořád závodíme s technikou. Musíme čekat na zaváhání a třeba tam nějaká malá šance je. Jsme rozjetí, takže by byla škoda vypadnout ze závodního tempa. A vzhledem k Dakaru je to správně,“ poukázal na fakt, že seriál bere i jako dobrou přípravu na Rallye Dakar. „Každý závod přináší kousek mozaiky Dakaru, kde je všechno. Dává smysl to jet,“ řekl.
Zkušený rallyeový jezdec se v minulých letech účastnil pravidelně MS v klasických automobilových soutěžích, starty v cross country rallye jsou pro něj méně časově náročné. „Na začátku to bylo trochu složitější, ale Baji jsou víkendové, což je fantastické. Odjedeme vždy 400 až 600 závodních kilometrů. Začne se v pátek večer a v pondělí můžu být v práci, což je dobré,“ uvedl Prokop.
V červnu se ale představil i v klasické rallye, když startoval v Itálii. „Sardinii jsem bral vyloženě jako dovolenou a říkal jsem si, že jestli skončím do desítky, tak se budu v duchu smát sám sobě, jak je to možné. Nevěnoval jsem tomu ani minutu, rok jsem v autě neseděl, ani na dílně. A jeli jsme v desítce, což bylo až moc. Nakonec jsme byli jedenáctí, což i tak nebylo špatné. Krásně jsme se svezli, ale vůbec nevím, zda se z toho dalo vyždímat více. Bavilo mě to,“ řekl ke svému startu s vozem Ford Fiesta WRC.
Rodák z Jihlavy počítá s tím, že se i v budoucnosti v klasickém MS objeví, zřejmě však už ne se svojí starou fiestou. Není vyloučeno, že si zkusí pronajmout vůz kategorie WRC2. „Budu to ale řešit až za rok, mám spoustu času se rozmyslet,“ uvedl Prokop.
Momentálně se ale plně soustředí na start na Dakaru, který se v příštím roce pojede jen v Peru. „Za mě je sto procent Peru dobré. Letos to byla nejlepší část celého Dakaru, sportovní hodnota byla obrovská a já se toho nebojím. Příběh není tak zajímavý, jako když jedeš ze západního na východní pobřeží, ale má to nějakou hodnotu,“ řekl Prokop.
Po jeho boku se letos vystřídali navigátoři Jan Tománek a David Pabiška, nadále bude ale prioritně spolupracovat se zkušenějším Tománkem, který měl po minulém Dakaru zdravotní problémy. „V Dubaji se závodem hodně protrápil. Dal si pauzu, zkusili jsme nějaké věci, které nám poradili ostatní závodníci, a vypadá to, že to funguje,“ dodal Prokop, kterého další start čeká od 20. do 22. července, kdy se představí v soutěži Baja Espana Aragón Teruel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.