<

FOTO: Tomáš Ouředníček chtěl jet v lednu dva Dakary, vyrazí jen do toho v Africe

Autoři | Foto Se svolením Tomáše Ouředníčka | Zdroj S využitím tiskové zprávy Toyota Gazoo Racing Czech

Český tým Toyota Gazoo Racing Czech se na začátku příštího roku opět vydá na trasu závodu do legendárního Dakaru. Africa Eco Race pojede Tomáš Ouředníček z Velkého Meziříčí s Lukášem Bartákem z Brna.

Závodní kariéra Tomáše Ouředníčka začala v roce 2008, kdy jako navigátor Miroslava Zapletala dokončil Dakar na 7. místě a 3. v kategorii vozů s benzinovými motory. Od Dakaru 2016 jezdí jako pilot, další rok vyhrál Morocco Desert Challenge, druhý největší závod na světě. Od roku 2021 závodí ve voze Toyota Hilux, s Lukášem Bartákem jezdí od loňského roku. V lednu pojede závod Africa Eco Race, který kopíruje africkou trasu někdejší Rally Paříž – Dakar.

„Máme v Dakaru nedokončený úkol z letošního ročníku,“ vysvětlil šéf stáje a zároveň pilot Tomáš Ouředníček. Původně chtěl jet oba vytrvalostní závody, tedy Rallye Dakar v Saúdské Arábii a poté i Africe Eco Race na černém kontinentu. „Od léta jsme pracovali na trochu šíleném projektu cesty na oba dva Dakary. Od začátku jsme věděli, že na to budeme potřebovat dvě auta a bude to náročné, ale také to, že je to reálné,“ řekl šéf týmu.

Zhruba před měsícem se ale vyskytly nečekané logistické problémy, Ouředníček se navíc musel věnovat dokončení Horácké arény, kde měla jeho firma MusicData na starost audiotechniku. Vyřízení všeho potřebného pro oba závody se zkrátka za týden nedalo stihnout a na tom původní plán ztroskotal. Proto Ouředníček pojede pouze Africa Eco Race, který startuje 20. ledna. „Na Rally Dakar se ale určitě vrátíme. Musí to však dávat smysl a musíme mít jistotu, že jsme plně konkurenceschopní,“ dodal.

Nekvalitní benzín zničil motor i závod

Ouředníček s Bartákem jeli loni Africa Eco Race poprvé. Po vyhrané páté etapě byli druzí v katerogii osobních aut, ale zastavila je fatální závada motoru způsobená nekvalitním benzínem natankovaným v Africe. „Vloni jsme si nesměli vzít na trajekt náš benzin, takže jsme do sudů natankovali u prémiové značky přímo v Maroku. Jenže drahý prémiový benzin tam zřejmě nikdo nekupuje, takže byl pravděpodobně starý a zdegradovaný. To nám zničilo motor i celý závod,“ posteskl si Ouředníček.

Přesto si africký závod oblíbil. „Zatímco se Rally Dakar mění na vysokorychlostní sprint, tak závod do legendárního Dakaru je pořád skutečné velké dobrodružství. To je to hlavní, co nás do Afriky láká,“ popsal pilot. I letos usedne za volant speciálu Toyota Hilux GR V8 elitní kategorie T1+, který pohání zbrusu nový pětilitrový atmosférický osmiválec. Má v plánu usilovat o vítězství.

Kromě většího počtu lidí a pneumatik se chystá vzít letos s sebou do Maroka, Mauritánie a Senegalu také třeba víc sladkostí pro tamní děti. „Afrika je krásná a opravdu se tam těším. Jedete po největší poušti na světě v podmínkách, které nejsou úplně jednoduché. Je to hodně drsné, ale to je právě to, co nás baví. Vzájemná podpora, kamarádství, radost z úspěchu druhých. V bivaku jsou si všichni rovni,“ uzavřel Tomáš Ouředníček.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Tomáš Ouředníček, Rally Dakar, Africa Eco Race, Toyota Hilux

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.