Čtvrtek 13. června patřil v Jihlavě měření emisí výfukových plynů. Na to se zaměřily policejní hlídky, které se zaměřily na dvanáct vozidel. A u jedenácti z nich zjistili závady v emisním systému vozidla.
„Cílem této akce bylo příznivě ovlivnit stav a množství tvorby škodlivých emisí produkovaných výfukovými plyny spalovacích motorů motorových vozidel, které nesplňují příslušné normy a zároveň musí být úplné, nepoškozené a funkční,“ vysvětlila v dnešní zprávě pro novináře policejní mluvčí Dana Čírtková s tím, že policisté při kontrolách spolupracovali s centrem služeb pro silniční dopravu.
Policisté během čtvrteční dopravně bezpečnostní akce zastavili dvanáct vozidel. A bez problému bylo jen jedno. U zbylých jedenácti zjistili závady v emisním systému vozidla. Na základě měření vystavili technici těmto vozidlům doklad o provedené technické silniční kontrole pro závady typu „B“ – vážné závady, kdy tímto zároveň vyslovili omezení používání vozidla.
„Provozovatelé vozidel mají 30 dnů na opravu a přistavení vozidel na technickou prohlídku, jinak dojde ke ztrátě technické způsobilosti vozidel. Policisté uložili na místě zjištěné přestupky – nevyhovující technický stav vozila - celkem dvanáct pokut v příkazním řízení, když v jednom případě uložili pokutu řidiči vozidla i provozovateli vozidla, který se dostavil na místo kontroly. V jednom případě policisté oznámili provozovatele ke správnímu orgánu,“ dodala Čírtková.
Kontrola emisí u vozidla trvá zhruba dvacet minut. Policisté vybírali v běžném provozu vozidla náhodně a stahovali je k provedení kontroly na kontrolní stanoviště.
Čírtková popisuje, jak měření probíhá. „Do výfuku auta se zavede sonda, počítač se pak napojí na řídicí jednotku a poté se opakovaně sešlápne plynový pedál.“ Pokud jsou povolené limity překročeny, může to být nejenom technickým stavem auta, ale i špatným palivem nebo opotřebovanými filtry.
„V případě, že jsou překročeny stanovené limity, omezí policista technickou způsobilost vozidla na třicet dní. Může však nastat situace, že podstatná část výfukového systému na vozidle zcela chybí, a v ten okamžik tu technickou způsobilost vozidla úplně odejmeme, protože takové vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích,“ uvedl Jiří Špaček, vedoucí oddělení silničního dohledu Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina. V obdobných akcích budou policisté v průběhu roku i nadále pokračovat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A pojede se za pár dnů na emise, zaplatí se cca 800 Kč a vše ok? Nebo jaký je smysl těchto kontrol v terénu ?. S policistou se nikdo rozumný hada nechce, ale tohle je taky na přes držku.
Teplota motoru byla ok?Palivo bylo ok?Nemusi projit ani nove auto asi tak....popojizdeni tim karbonizace atd.
Diesel v bezvadném technickém stavu, ale dlouhodobě používaný na krátké pojížďky, při měření volnou akcelerací bez předchozí přípravy nemá šanci...
pokud se dodrží technologický postup od teploty motoru přes otáčky délku a opakování měření zajištění proškolené osoby s certifikací a certifikované měřící přístroje které mají platnou kalibraci ..... tak proč né ale na 110 % vše co se má dodržovat na STK nebylo něco dodrženo - doporučuji vše nahrávat jak na telefon video nebo alespon diktafon
Některá auta opravdu čmudí už od pohledu, ale 11 z 12 špatných? To už je jednoznačně odporná greendealová policejní buzerace!
Řekl bych, že spíš cíleně měřili starší TDI auta, které opravdu často nadměrně čmudí.
dnešní auta nejsou uspůsobena na jízdy důchodců na nákup 5 km denně. to budou emise i u nového auta špatné