Ta situace se pořád opakuje. Sotva co policisté na stanovišti rozloží váhy na kontrolu hmotnosti jízdních souprav převážející dřevo, tato informace se okamžitě šíří po sociálních sítích. Zrovna včera večer se uskutečnila kontrolní akce na dálnici D1. Hned v osmi případech řidiči odmítli najet na kontrolní váhy, každý si vysloužil pokutu ve výši 30 tisíc korun.
V Kraji Vysočina se policisté dlouhodobě potýkají s vysokou nekázní řidičů jízdních souprav, které převážejí dřevní hmotu. "Tyto jízdní soupravy jezdí přetížené a pravidelné kontrolní akce ze strany policistů Krajského ředitelství policie kraje Vysočina stačí zachytit pouze zlomek těchto přestupků," říká policejní mluvčí Dana Čírtková. Častým jevem je též to, že pokud policisté na některém ze stanovišť rozloží kontrolní váhy, tak se tato informace okamžitě šíří po různých skupinách na sociálních sítích a další řidiči se snaží kontrolní stanoviště objet.
Další z kontrolních akcí se včera v noci uskutečnila na dálnici D1. "Zaměřili se výhradně na kontrolu vozidel převážejících dřevní kulatinu," podotkla Čírtková. A výsledek? Hned osm řidičů odmítlo najet s jízdní soupravou na kontrolní váhy. Policisté proto všech osmi případech uložili řidičům pokutu ve výši 30 000 korun, tedy v souhrnu padly včera v noci za odmítnutí vážení pokuty za 240 tisíc korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Pro pana Helzela a další. Najal si mě majitel lesa, abych pohlídal pokácení 1 hektaru lesa, aby nebyl okraden. Funguje to tak, že při nakládání klád, se vždy na přepravní list zapisuje přesný počet klád a hmotnost. (Každá kláda je změřena a popsána, délka + průměr a z toho se počítá hmotnost.)
Takže každý šofér má v papírech napsáno kolik veze, a na pile si to zkontrolují proti podpisu, aby zase byla pila chráněná, kdyby šofér několik klád cestou složil doma na zahradě.
Mám známého u stavební firmy, který vozí písky, štěrky apod., a říkal mi, že každý řidič velmi dobře ví, kolik tun má naloženo. Respektivě vždy má možnost si to pohlídat. (Pokud na to kašle a místo kontroly při nakládání jde na svačinu, tak to je jeho chyba a problém)
Pro pana Cupla: Plácáte nesmysly. Ekologičtější to určitě není a i kdyby, tak přetížený kamion ničí silnice a je nebezpečný pro okolí a ostatní účastníky provozu.
Pro všechny co tvrdí, že řidič nemá jak zjistit váhu, tak je to nesmysl. Už před víc jak 25 lety jsme na kamionech měli nápravové váhy a ty lze i dodatečně domontovat na jakékoliv vozidlo s vzduchovým pérováním, takzvanými měchy což je dnes standartní.
Neposlušný řidiči si mají postavit v lese váhu aby se mohly zvážit a nemuseli dostat pokutu v 9000 na každou započatou tunu. zákon nepamatuje na to jak má řidič zjistit, kolik váží náklad.
Neposlušný řidiči si mají postavit v lese váhu aby se mohly zvážit a nemuseli dostat pokutu v 9000 na každou započatou tunu. zákon nepamatuje na to jak má řidič zjistit, kolik váží náklad.
Všichni zde nadávají na přeložené kamiony, ale napadlo někoho z vás, že je to ekologičtější? Místo aby jel desetkrát, pojede třeba jen osmkrát. Ušetří se tak jednak čas a tím i peníze zaměstnavateli, ale hlavně se ušetří spoustu nafty.
Pro Pana Rybnička Každý řidič přesně ví kolik má naloženo kubíku pak má tabulky podle kterých přesně vypočítá váhu plus mínus 200 kg
A může mi někdo z vás vysvětlit, jak může řidič kamionu v lese při nakládce zjistit, kolik kilo má naloženo?
V CELÉ ZAPADNI EVROPĚ I NA SLPVENSKU A POLSKU UŽ BY ŠLI PĚŠKY BEZ AUT !!!TOTIŽ POKUD BY NA MÍSTĚ NEZAPLATILI POKUTY !!!!ALE U NÁS TO POLICISTÉ VYBEROU OD NÁS !!!!
V Rakousku pokuta, odstaví kamion a čeká se na další, aby se nadbyteční náklad přeložil. Překládají ho Rakušáci a nechají si to pěkně zaplatit. Stát vydělá dva krát.
Toto je jeden z příkladů nedostatečné vymahatelnosti zákona, kdy je ke skutečné změně potřeba zajít do extrému. Pokud se řidič zvážit nechá, tak lze věc řešit jako přestupek (pokud je přetížený jen mírně) nebo jako trestný čin veřejného ohrožení z nedbalosti (pokud je silně přetížený). Pokud se ale řidič zvážit odmítne, tak si je vědom toho že je silně přetížený, a celou věc je potřeba řešit jako trestný čin úmyslné veřejné ohrožení. V takovém případě, pokud si kamioňáci navíc navzájem dávají echo - tedy jeví tato trestná činnost znaky koordinace či organizace - by případ měla převzít NCOZ, a zakleknout na ně jako na mafiánský spolek. V takovém případě už bude úplně jedno, jestli někteří řidiči jezdí přetížení nebo ne - půjde se po záměru porušovat zákon (k ničemu jinému informace o umístění vah sloužit nemůže), a můžou tak sebrat všechny zapojené do informační sítě, protože se na trestné činnosti buď sami podíleli (jezdili přetížení), nebo jí alespoň napomáhali (dávali echo o vážení).
Nic nového děje, se to od 1989 ,kdy se začaly drancovat lesy a dřevo odvážet,policie o tom dávno ví,přesto
??nechápu co jsme opravdu za národ a kdo vymyšlí takové zákony.Vetšina těch šoférů se přetěžují vědomě za což by jim měla být uložená taková pokuta aby se to příště rozmysleli. A samozřejmě..jsi přetížený!, tak přeložit na další soupravu!!
Zaplatili 30 000 a tím se snížila váha? snad jim měla být zakázaná jízda.