Aktuálně

Změna stání u jihlavského gymnázia a více míst. Řidiči tam ode dneška parkují podélně více...

Horácké divadlo v Jihlavě plánuje svou vlastní letní scénu. Bude se tam hrát a koncertovat až pro 200 lidí více...

DRBNA HISTORIČKA: Crk vody do domu stál celé jmění. Jihlavští konšelé neradi povolovali vodovod měšťanům více...

Váš účet byl napadený, varují podvodníci klienty bank. Případy se staly i na Vysočině

Autoři | Foto pixabay.com

Také kriminalisté na Vysočině v posledních dnech prověřují několik případů, kdy se klienti různých bankovních ústavů stali terčem útoků podvodníků. Ti je připravili o několik set tisíc korun.

„Podvodné kontakty s klienty bank mají většinou velice podobné scénáře. Podvodníci se v profesionálně znějících telefonátech vydávají za pracovníky banky a klienta informují o tom, že byl napaden jeho bankovní účet a požadují po něm přihlašovací údaje do elektronického bankovnictví, aby bylo možné účet co nejrychleji zablokovat,“ uvedl k těmto podvodům Pavel Peňáz, náměstek ředitele Krajského ředitelství policie Kraje Vysočina pro službu kriminální policie a vyšetřování.

Poté podvodníci nabídnou klientovi možnost převedení jeho peněz na jiný bezpečný účet. V některých případech klienta informují, že si někdo zřejmě podvodným způsobem uzavřel jejich jménem úvěr na určitou finanční částku. „Poté klientovi nabídnou, že ji může získat snadno zpět, když si uzavře úvěr ve stejné výši a peníze opět převede na jiný bezpečný účet. Všechny tyto transakce jsou podvodné a klient o peníze přichází,“ popisuje Dana Čírtková, mluvčí policistů.

Hovor co nejrychleji ukončete 

Po ukončení telefonátu s podvodníkem si většinou lidé sami uvědomí, že by mohlo být něco v nepořádku, a proto kontaktují svoji banku, kde bohužel zjistí, že se jednalo o podvodné telefonáty a že ze svého účtu skutečně nechali svojí neopatrností převést všechny své úspory na neznámé účty. Poté se lidé obrátí s trestním oznámením na Policii České republiky.

Kriminalisté se proto znovu obracejí na širokou veřejnost, aby lidé na podobné podvodné telefonáty nijak nereagovali a hovory ukončili. „Žádný peněžní ústav, a to ani v současném období, kdy se výrazně omezují osobní kontakty mezi lidmi z důvodu aktuálních krizových a mimořádných opatření, se svým klientem nekomunikuje tímto způsobem. Mějte proto vždy na paměti, že čísla účtů, přístupové údaje k nim, hesla, čísla platebních karet, přístupová hesla k internetovému bankovnictví, PIN k platební kartě – to jsou všechno údaje, které nikomu nesdělujeme a jejich bezpečí si musíme velice důkladně chránit proti případnému zneužití,“ varuje Čírtková a doplňuje, že jedině tak se ochráníme před sofistikovanými útoky ze strany podvodníků, kteří jsou stále vynalézavější.

Pokud se vám i přesto stane, že se stanete obětí podvodníků a provedli bankovní převody, které po vás údajný pracovník banky požadoval, pak na nic nečekejte a případ co nejrychleji oznamte své bance a také policii.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky podvod, banka, účet, policie, Vysočina, Kraj Vysočina, peníze, Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.