Počasí dnes-1 °C, zítra1 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Kolik bude stát kampaň na podporu očkování? Už nyní je to přes padesát milionů korun

Dalších padesát milionů by mělo jít do kampaně, která podpoří očkování proti covidu-19. Již nyní stála 55 milionů korun. Podle autorů kampaně bude další fáze nejtěžší, protože právě v ní bude třeba přesvědčovat nerozhodnuté a komunikovat převážně s mladými. Také se čekají dezinformace související s očkováním dětí. Podle dat ministerstva zdravotnictví je již očkováno nebo na očkování čeká 51,9 procenta populace. V průzkumech veřejného mínění zájem deklaruje až 69 procent.

„Nejtěžší část očkování teprve přijde“

Jsme v situaci, kdy nás čeká nejtěžší část očkování, kdy budeme přesvědčovat lidi, kteří se nezapojili do první vlny očkování. Zkušenost z okolních států je, že nejtěžší fáze začíná okolo padesáti až šedesáti procent proočkovanosti celé populace,“ uvádí dokument. Veřejnost totiž podle nich může získat pocit, že potřebného podílu se dosáhne i bez jejich zapojení. Motivace navíc klesá s ústupem epidemie.

Za „zásadní a kritickou fázi“ označuje materiál očkování dětí a mládeže od 12 let, které má začít od 1. července. „Je to obecně složitá cílová skupina. Budeme muset komunikovat souběžně jak k rodičům, tak i prarodičům. Zároveň v této skupině osob je velmi aktivní vliv dezinformačních webů,“ píší jeho autoři.

Dá se podle nich předpokládat, že rodiče budou velmi pozorně sledovat veškeré informace ohledně očkování dětí proti covid-19, které se v mediálním prostoru objeví, zejména o negativních vedlejších účincích.

Pozor na dezinformační kampaně a fake news

Všechna výše uvedená fakta jsou tak 'vynikajícím' podkladem pro velmi tvrdou dezinformační kampaň. S ohledem na blížící se volby jsou také 'vhodným' materiálem pro manipulaci veřejným míněním,“ uvádí dokument.

Důležité je podle něj teď také oslovovat nerozhodnuté, lidi s nižší důvěrou v proces vakcinace a mladé od 18 do 25 let. Pro ně je třeba v kampani zdůrazňovat výhody v oblasti cestování nebo prokazování bezinfekčnosti, které jim očkování přinese. Komunikace ale bude zaměřená na postcovidové zdravotní následky.

Kampaň se bude také snažit motivovat lidi pro očkování druhou dávkou. „Existuje riziko poklesu zájmu o druhou dávku, kterou část populace může začít vnímat jako zbytnou, vzhledem k uznávání bezinfekčnosti již po první dávce,“ uvádí dokument. Podle současných podmínek mohou lidé bezinfekčnost prokázat 22 dní po první dávce, odborníci ale varují, že plně chránění jsou 14 dní po druhé.

Prosazení se v mediálním prostoru před volbami nebude snadné

Autoři kampaně jsou si vědomi, že prosadit se v mediálním prostoru před volbami nebude snadné. Navýšení rozpočtu kampaně o dalších padesát milionů korun je proto podle nich nezbytné, aby dosáhla stanoveného cíle. Při jejím spuštění 12. dubna byla jako cíl stanoveno dosažení 70procentní proočkovanosti populace.

Dosavadní část kampaně v dubnu až červnu považují její autoři za úspěšnou. V dubnu oslovila televizní kampaň skoro šest milionů osob, odvysíláno bylo na televizích Nova a Prima téměř 700 spotů a v rádiích 750 sporů, které měly dosah 2,8 milionu lidí. Zhruba 2,2 milionu lidí oslovila on-line kampaň a 5,4 milionů se setkalo s reklamou v tisku. V květnu a červnu pak byla kampaň ještě posílená, v televizím patřila ke dvaceti nejsilnějším. V červnu se pak snaží cílit spíše na mladé, zaměřuje se na sociální sítě a vliv influencerů.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Zuzana Reifová

Štítky ČR, vláda, hospodářství, koronavirus, reklama, očkování, volby

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kolik bude stát kampaň na podporu očkování? Už nyní je to přes padesát milionů korun | Koronavirus | Jihlavská Drbna - zprávy z Jihlavy a Vysočiny

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.