Od 1. února dojde na adrese www.jihlava.cz k velkým změnám. Web krajského města Vysočiny se zcela změní. Bude mít jiný vzhled i strukturu. „Weby měst musí unést obrovské množství požadavků, které jsou na ně kladeny. Snahou bylo najít co nejjednodušší, přehledné a intuitivní řešení. Změnám předcházel i průzkum požadavků uživatelů,“ představuje nové stránky náměstek primátora pro oblast informatiky Jaromír Kalina.
Nový jihlavský web odpovídá současným technologickým a designovým trendům. „Responzivní design umožňuje plnohodnotné zobrazování a funkčnost na různých zařízeních ať na různě velkých monitorech počítačů a notebooků, tak na tabletech či mobilních telefonech,“ říká vedoucí odboru informatiky Vladimír Křivánek.
Společnost Webhouse, která je dodavatelem nového webu Jihlavy, vytvořila novou informační architekturu, podle níž jsou všechny informace na webu řazeny. „Nabídka témat by měla pokrýt většinu požadavků, s nimiž uživatelé na stránky přicházejí. Analýzy například ukazují, že návštěvníci webu se daleko častěji zajímají o to, jak si vyřídit občanský průkaz než o úřední desku. Podle toho je web postaven,“ uvádí technický ředitel firmy Vít Savický.
I nadále zde zájemci najdou často využívané služby, jako je například rezervace času na vyřízení dokladů nebo informace o stavu jejich vyřízení. Dostupnější jsou nyní například informace o událostech v kulturním a sportovním kalendáři, přístupy k nabídkám poledních menu jihlavských restaurací nebo aktuálně informace o lyžařských stopách v okolí města.
Soudobým požadavkům odpovídá i design webu z dílny grafičky Evy Bystrianské. „Dávno pryč jsou doby blikajících objektů a přehuštěných stránek. Trendem je úspornost, přehlednost, vkus. To nový design skvěle splňuje. Jsem si jist, že se návštěvníci na novém webu Jihlavy rychle zorientují a budou s jeho užíváním spokojeni,“ dodává Jaromír Kalina.
Redakční systém jihlavského webu eviduje více než 26 tisíc dokumentů a přes osm tisíc fotografií.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.