Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.
Již od úterý si budeme v jihlavské městské hromadné dopravě zvykat na nové linky a nové řády. Tak jak to u změn bývá, občas se setkává s kritikou. Svůj pohled na věc nabízí ve svém komentáři sám řidič vozů místní hromadné dopravy Jaroslav Matějka.
Lidé všeobecně nevítají změny rádi, mají rádi svůj klid, svůj stereotyp. Svůj seriál ve stejný čas, snídani ve stejný čas, dovolenou či kadeřníka na stejném místě. Mají rádi chodit a vracet se tam, kde to znají. Změna je pro mnohé nepříjemná. Avšak změny nás provází celý život. Pořád se něco děje, nebylo by jinak dějin. Mění se nám prezidenti, vlády, čas i roční období. Mění se nám město, ve kterém žijeme.
Mění se i jízdní řády. České dráhy je například mění každý prosinec. Dopravní podnik města Jihlavy je nedílnou součástí dějin našeho města a tudíž se mění také. Vyslyšeno bylo přání našich předků a bylo zavedeno trolejové vedení až na Pávov. Vězte, že o tomto projektu se debatovalo už v roce 1954 a konkrétnější podoby se dočkal kolem roku 1985, kdy byl k dispozici první podrobnější projekt této trati. Od 1. února 2023 splníme tedy přání našich předků a spustí se nová trať přes Bedřichov až k pávovským továrnám. Důvod k radosti.
S tím je spojeno i zavedení nebo změna nových trolejbusových linek G, H či například autobusových linek 2 a 4. Písmenková řada linek nikde, mimo pražského metra, v republice není a my už jsme u H! To je prostě skvělé. A jedinečné! Druhý důvod k radosti.
Lidé z Bedřichova nebo okolí Skalky a Žižkovy ulice získají nové a častější spojení s centrem či novým přestupním uzlem Chlumova, který jsem si sám pro sebe nazval „jihlavská I.P. Pavlova“ (znalec pražské dopravy určitě zná místo, kde se kříží tramvaje s metrem a dá se odtud dostat pomalu do celé Prahy). Takže opět další důvod k radosti.
Z největšího sídliště Březinky už dnes jezdí trolejbusové spojení ve všední den do centra dvakrát za 15 minut, což je na velikost našeho města velmi luxusní záležitost. A opět důvod k radosti.
Začátky těchto převratných změn budou jistě pro někoho zmatečné a možná i někdo zabloudí, je možné, že to bude v tom horším případě řidič, ale určitě se každý brzy najde a po pár týdnech si člověk, jakožto tvor přizpůsobivý, zvykne. Zvykli jsme si, že Áčko nejezdí na Březinky (i když tohle je hodně pro pamětníky), zvykli jsme si na zrušení linek 1, 2, 6 a jejich spojení do linek 12, 36, atd. Zvykli jsme si na zrušení B1 nebo D1, na odklon dopravy z Benešovy ulice, zvykneme si i na nové linky a jízdní řády. Zásadní změny v MHD probíhaly v našem městě například i v letech 1960, 1965, 1973, 1975, 1986, 1992…. Pamětníci potvrdí.
Jen nebyla k dispozici žádná sociální síť, kde by lidé mohli vyjádřit své negativní emoce k probíhajícím změnám. Dnešní doba ale má své sociální sítě a na nich nesouhlasné komentáře a vlnky nevole, které se objevují pod články s avizovanými změnami. Budou zřejmě i pod tímto článkem. Tady si ale už od první věty můžeme přečíst, že je to čistě pozitivní zpráva o změnách v MHD. Věřím, že si najdete více toho pozitivního nejen ve změnách jízdních řádů, ale i v životě. Tak od středy 1. února 2023 v těch radostných změnách na shledanou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To má být jako důvod k radosti, když ze 2 vždy narvaných 12tek co jezdí o 5:30 a 5:36 z růžku do průmyslové zóny k Jipocaru, zbude jen 1 , která navíc zajízdí k Boschi. Jo málem jsem zapomněl, že pojede nové Gčko, které to vytrhne op půl 6 z Růžku tím, že končí opět u Bosche. Takže v reálu lidi co jezdí do Jipocaru narvanýma 2 12ckama jim zbyde jen 1 bus s bonusovým okruhem přes Bosch? Skvělé!!!