Objevování, inspirace, ale i riziko. Tak by se dal shrnout projekt Brandnooz. Oč se jedná, poodhaluje podtitul projektu „novinky s chutí“.
Funguje to jednoduše: zaregistrujete se na webových stránkách projektu a každý měsíc domů dostáváte krabici s potravinami. Můžete si vybrat, jestli se zavážete na rok, pak měsíčně zaplatíte 199 korun, nebo zvolíte nezávaznou variantu, která vás stojí 222 korun za měsíc a můžete ji kdykoliv vypovědět. Ať už máte kteroukoliv variantu, Brandnooz slibuje, že hodnota produktů v krabici je vždy minimálně 330 korun.
Ze zvědavosti jsem si box objednala k vyzkoušení. S doručením nebyl problém, navíc nehrozí, že by se potraviny poničily, chrání je krabice, která je vystlána dřevitou vlnou.
Zato obsah tohoto boxu byl pro mě mírně rozpačitý. Například čaj s příchutí citronových makronek nebo česnekový knekebrot bych si sama zcela jistě nekoupila a váhala bych i nad mangovým džusem či strouhaným křenem. To vše lednová zásilka obsahovala spolu se sympaticky vyhlížející sójovou omáčkou (doplňovala ji útlá kuchařka receptů, ta se hodí), rajčatovými krekry a kokosovým nápojem zastupujícím mé oblíbené zdravé potraviny.
A o tom to právě je. Ochutnávat a objevovat potraviny, kterých byste si běžně nevšimli nebo byste si je do nákupního košíku nevložili, a třeba tak přišli o něco zajímavého. Proto je projekt vhodný pro všechny, kteří rádi zkouší nové věci, rádi ochutnávají a experimentují v kuchyni. Sto lidí, sto chutí, a tak je vždy překvapením, zda se firma tentokrát trefí do chuti právě vám. V podobném duchu se zpovídají i zákazníci ve webové diskuzi.
Na druhé straně si Brandnooz najde své odpůrce, kteří budou tvrdit opak: proč bychom si pořizovali něco, co vlastně nechceme a nepotřebujeme. I s takovým názorem jsem se ve svém okolí setkala.
Ten, kdo rád o jídle diskutuje, uvítá na webu Brandnooz možnost jednotlivé produkty hodnotit počtem hvězdiček i slovně. Pokud jste tedy některou z potravin zatím ještě nevyzkoušeli, můžete odhadovat, co vás čeká, nebo se tu inspirovat, jak s produktem v kuchyni naložit.
Velkou odezvu má například zmíněný strouhaný křen, uživatelé se shodují, že je řádně ostrý. „Pro mně rozhodně nejlepší produkt v lednovém boxu. Chutná téměř jako čerstvě nastrouhaný křen, krásně pálivý. Všechny skleničkové křeny, co jsem zatím zkusila, chutnaly jako bláto bez chuti, tento je skvělý. Určitě koupím, abych vždy měla jednu skleničku v zásobě,“ píše jedna ze zákaznic. Další se zase svěřuje, že se těší, až ho naservíruje příteli ke koleni nebo ovaru.
Zato kokosový nápoj testovače příliš nenadchl. Neoslovil mě, uvedlo hned několik uživatelů.
Shrnuto, podtrženo: produkt je na českém trhu zajímavým zpestřením, milovníci jídla a pestrosti si přijdou na své, druhý část bude box považovat spíš za zbytečnost.
U sousedů ochutnávání frčí.
Projekt Brandnooz v Česku funguje od listopadu 2013, první boxy zájemcům odešly v prosinci. Vznikl přitom ještě o dva roky dříve, a to v Německu. Stojí za ním dvojice dobrých přátel Daniele Fontaniello a Johannes Nielsen, kteří chtěli zužitkovat své dlouholeté zkušenosti v potravinářském průmyslu. Daniele pracoval dlouhá léta na pozici brand manažera firmy Coca-Cola, Johannes ve strategickém poradenství. Motivací příchodu Brandnooz na tuzemskou scénu bylo vyzkoušet fungující zahraniční koncept na českém trhu. Zatímco v Německu má projekt 130 tisíc registrovaných členů, v Česku je to zatím 12 tisíc.
„Naším mottem jsou novinky s chutí, čímž máme na mysli nejen nové chutě, ale především jejich objevování s chutí. Chceme tedy českým spotřebitelům nabízet nejen inspiraci novinkami na trhu, ale také radost z překvapení a společného ochutnávání. Předplatitelé brandnooz boxu zároveň ušetří za potraviny a obdrží je pohodlně až domů s dopravou zdarma. Následně se mohou ke každému produktu vyjádřit, ohodnotit ho, a tak přispět ke zlepšení kvality potravin. Na základě těchto komentářů a dotazníku k jednotlivým produktům totiž pro výrobce vypracujeme rozsáhlý feedback k testování,“ popisuje Romana Janečková za Brandnooz s tím, že při výběru produktů se firma snaží respektovat sezónnost a také vhodnou skladbu a vyvážení produktů tak, aby si na své přišla celá rodina.
Autor: Eva Fryšarová, Matostranská Drbna
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.