Aktuálně

Řidič dacie se pokusil objet dodávku přes svah. Obě auta se do sebe zaklínila více...

Dálniční přivaděč může mít další dva pruhy. Vybudování by vyšlo na čtyři miliardy více...

FOTO: V Jihlavě se natáčí nový sitcom. Diváci se při scénách od nemocnice zasmějí více...

Tragédie v Jihlavě. Pod Brněnským mostem našla policie muže bez známek života více...

FOTO: Nad údolím Brtnice se tyčí vysoké pilíře pro druhý nejvyšší most v kraji více...

Neštěstí v Třebíči. Policie našla mrtvou ženu, ležela pod mostem více...

Do Aventinu na nákupy jezdíme, shodli se v anketě čtenáři Drbny více...

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jaká je cesta k vysněnému povolání technologa?

PR článek

Vít Petříček v jihlavském závodě Bosch začínal před rokem a půl jako praktikant. Pracoval ve výrobě zubových čerpadel, kde psal i svou diplomovou práci na téma kvality. Po vysoké škole pak využil nabídky zaměstnání ve společnosti BOSCH DIESEL s.r.o. v Jihlavě a stal se technologem ve výrobě čerpadel CP3.

Kdy ses začal zajímat o možnost praxe v jihlavském Boschi?
Ve čtvrťáku už jsem si chtěl zkusit nějakou brigádu ve strojírenské firmě ‒ s tím, že bych tam potom ideálně po absolvování studia i nastoupil. Obeslal jsem původně několik žďárských podniků, ale vzhledem k tomu, že se jednalo o období první vlny covidu, tak většina firem nevěděla, co se bude dít dál. Neměli mi v té době co nabídnout. Bosch zrovna v té době vypisoval inzerát na praktikanta, tak jsem se zkusil ozvat, přišel na pohovor a vyšlo to! Takže jsem od podzimu 2020 tady.

Jaké byly tvé první úkoly v Boschi?
Jako praktikant jsem sem při studiu docházel jednou nebo dvakrát v týdnu. Pracoval jsem na zubových čerpadlech GP40. Zároveň jsem tam psal i diplomovou práci na téma kvality. Také jsem plnil administrativní úkoly, které jsem dostával například od technologů. I díky tomu člověk pronikl do té práce.

Když se tě zeptám na téma „diplomky”, povedlo se zvýšit kvalitu GP40?
Ano, upravili jsme program, dráhy a rychlosti pracovního nástroje, našli jsme na dané operaci i časovou úsporu. Myslím si, že to téma klaplo docela dobře jak pro mě, tak i z pohledu celého oddělení. Teď už ale v Boschi nejsi praktikant, pracuješ jako technolog.

Jak se to sešlo? Byla ti tato pozice nabídnuta?
Na jaře 2021 za mnou přišel můj tehdejší vedoucí, že se u něj na vedlejším středisku vypisuje pozice technologa, jestli bych se nechtěl přihlásit. Zvážil jsem to a šel na pohovor. Přesunul jsem se do výroby čerpadel CP3, která spadá pod stejné oddělení. Vlastně jsem tak přešel v rámci jedné kanceláře o dva stoly dál.

Co je náplní tvé současné práce?
Na začátku jsem byl tři týdny na montáži čerpadelCP3, abych poznal procesy. A i pak dál to bylo o poznávání nových věcí. Technolog by měl výrobní linku znát nejlépe. Pracuji na „mustrové” montážní lince, kde máme pestré typové spektrum a také najíždíme nové vzorky CP3. Jinak jsem zodpovědný i za výrobní dokumentaci a teď jsem po kolegovi přebral úkoly na digitalizaci našeho oddělení.

Proč bys doporučil praktikum v Boschi?
Dostanete se k reálné praxi, což určitě pomůže při následném přechodu ze školního života. Mohl jsem tu zpracovávat i diplomovou práci, která vždy vypadá líp, když ji píšete z praxe. Navíc jsem měl štěstí na fajn kolektiv na oddělení.

Rozhodl ses pracovat ve velké firmě. Jaké to má podle tebe výhody?
Když si člověk s něčím neví rady, je zde vždy někdo, na koho se můžete obrátit, kdo vám pomůže. Další výhodou je široké a celosvětové zaměření společnosti Bosch.

Společnost BOSCH DIESEL s.r.o. v Jihlavě byla založena v roce 1993. Ze společnosti se 160 zaměstnanci v roce 1994 se postupně stal celosvětově největší výrobní závod pro moderní a inovativní dieselové vstřikovací systémy Common Rail v rámci Bosch Group. Společnost BOSCH DIESEL s.r.o. zaměstnává v současné chvíli nad 4 000 zaměstnanců a patří tak k největšímu zaměstnavateli a investorovi v Kraji Vysočina. Naše společnost vyrábí v Jihlavě ve třech výrobních závodech komponenty pro dieselový vstřikovací systém Common Rail. K hlavním výrobkům patří dieselová vysokotlaká vstřikovací čerpadla, vysokotlaké zásobníky (raily) a tlakové regulační ventily.

Máš také zájem o PRAXI v jihlavském Boschi?

Více se dozvíš na našich webových stránkách, nebo kontaktuj: Manuela Krédlová, Tel: +420 567 585 297, Manuela.Kredlova@cz.bosch.com


Zajímá Tě pozice TECHNOLOGA?

Více o volné pozici technologa na našem webu, nebo kontaktuj: Alžběta Jedličková, Tel: +420 567 582 495, Alzbeta.Jedlickova@cz.bosch.com


 

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Bosch Diesel, Jihlava, technolog, Robert Bosch GmbH, čerpadlo, diplomová práce, výroba

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.