V pondělí 7. března se pod vedením hejtmana Kraje Vysočina Vítězslava Schreka operativně sešel řídicí tým Krajského asistenčního centra pomoci Ukrajině (KACPU) pro Kraj Vysočina. Na schůzce se řešila organizace pomoci lidem z Ukrajiny, kteří prchají před válkou. Pojďme si v nasledujících řádcích shrnout nejdůležitější závěry.
Do pondělních 5 hodin ráno bylo ve zmíněném centru, které má sídlo v Jihlavě na Tolstého ulici, zaregistrováno a odbaveno 1932 uprchlíků z Ukrajiny. KACPU od soboty zavedlo nepřetržitý provoz, Ukrajincům je jako kontaktní místo k dispozici 24 hodin, 7 dní v týdnu.
„Krajské centrum na Vysočině aktuálně patří s ohledem na svou kapacitu k maximálně vytíženým, v tuto chvíli na hranici průtočnosti," uvedla Jitka Svatošová, mluvčí Kraje Vysočina.
Hejtman Kraje Vysočina Vítězslav Schrek dal pokyn k přípravě alternativ pro vytvoření hybridního rezervačního systému. Uvedl, že od této aplikace si slibuje dílčí vyřešení čekacích termínů v centru. „Prozatím pokračuje vyřízení registrací formou vydávání rezervačních lístků na rodinu," dodává Svatošová.
Během následujících dní by mohl začít fungovat elektronický systém směn pro dobrovolníky. „Centrum potřebuje výhledově posílit tým tlumočníků a také asistentů, kteří pomáhají s vyplňováním povinných dotazníků. Informace včas zveřejníme na stránkách ukrajina.kr-vysocina.cz případně na www.kr-vysocina.cz a na facebookové stránce Kraje Vysočina," říká Svatošová.
Kraj Vysočina v souvislosti s uprchlíky z Ukrajiny plánuje pracovní setkání s cílem maximálního efektivního využití kapacit neziskových organizací. Mezi úřady, které nabízí v asistenčním centru své služby, už figuruje i úřad práce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.