Česká pošta v tomto týdnu potvrdila svoje záměry slučovat a uzavírat některé svoje pobočky Jihlavě. To vzbudilo vlnu negativních reakcí nejen ze strany občanů, ale nyní i vedení města. To je pro zachování nekomerčních poštovních služeb pro veřejnost v dostupné vzdálenosti, volá též po výrazném zlepšení a zrychlení poštovních služeb.
Informace, které dlouho zůstávaly v rovině spekulací, se tento týden potvrdily přímo u zdroje. Česká pošta skutečně plánuje uzavřít svoje pobočky v Erbenově a Březinově ulici, od listpadu je sloučí do jedné a hlavně se přestěhují do obchodního centra Aventin. Protože to sídlí na výpadovce na Pelhřimov až městem, vyvolává to poměrně bouřlivé a nespokojené reakce. A to i ve vedení města.
Pro většinu jihlavských radních jsou záměry České pošty se slučováním a uzavíráním poboček novinkou, se kterou se špatně smiřují. „Je pro mne nepřijatelné, aby se uzavíraly služby v lokalitách, které jsou centrem pro až desítky tisíc lidí,“ uvedl náměstek primátorky Vít Zeman. Tato centra jako Erbenova nebo Březinky musí podle Zemana naopak nabídnout daleko více služeb pro své obyvatele. „Je nemyslitelné, abychom jako vedení města prosazovali zahušťování města a na druhé straně nám stát a jeho státní podnik překládal důležité veřejné služby daleko za město,” doplnil náměstek Zeman.
Středa, 16. června 2021, 18:39
To, co poslední dny a týdny prosakovalo na veřejnost skrz sociální sítě a vyvolávalo to vlnu nevole, se stane skutečností. Od listopadu se sloučí pobočky České pošty v Erbenově a Březinově ulici a následně se přesunou do prostor nového obchodního...
„Informace je pro mne zcela nová a velmi překvapivá. Očekával bych, že takto důležité zásahy do dostupnosti služeb státního podniku pro občany Jihlavy budou kvalitně a s mnohem větším předstihem komunikovány se zástupci samosprávy,“ myslí si radní David Beke a dodává: „Z doposud zveřejněných materiálů tomu rozumím tak, že je zde snaha o vymístění veřejné služby z veřejného prostoru města do soukromého prostoru za městem, což je zcela v rozporu s aktuální strategií poskytovatelů komerčních služeb, kteří chtějí naopak dostat své služby až do domu.“
Za veřejnost se postaví i radní Libor Kuchyňa. Podle jeho slov by mělo mít 50 tisíc lidí z Jihlavy veřejné poštovní služby ve spádové vzdálenosti. "Nenecháme z obyvatel Jihlavy dělat pokusné králíky restrukturalizace České pošty," uvedl Libor Kuchyňa.
Primátorka Jihlavy Karolína Koubová, která jako první jednala s manažery České pošty, včera uvedla: „Jsme dlouhodobě nespokojeni s kvalitou služeb České pošty a nechceme podporovat nekvalitní službu. Budeme apelovat na podnik, aby nekomerční veřejné poštovní služby pro veřejnost zachoval a pokud možno rozšiřoval v dostupných vzdálenostech, ale nechceme teď vstupovat do mediální války lidí s poštou."
Balíky, pojištění a další produkty by měl podle jihlavských radních řešit komerční sektor, ale úřední písemnosti, Czechpoint nebo např. důchody musí být pro obyvatele co nejdostupnější.
„Chceme se za obyvatele Jihlavy postavit. Jeví se nám to jako nepromyšlený krok, který povede k dalšímu vylidňování města a stávajících veřejných prostor i k nežádoucí podpoře automobilové dopravy. Požádal jsem už předsedu senátu Miloše Vystrčila a mám příslib, že bude zprostředkováno setkání s generálním ředitelem České pošty a vyjasnění si cílů a strategií státního podniku, které se na první pohled jeví, že jdou proti zájmům veřejnosti a občanů Jihlavy,“ doplnil radní Jihlavy David Beke.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.