Pracovnu má doma podle průzkumu Skanska Reality zhruba 23 procent Čechů, častěji muži. Od jídelního stolu práci vykonává 16 procent lidí, každý desátý pracuje z pohovky nebo postele, ukázal průzkum. Nábytkářské řetězce v souvislosti s rozšířením práce z domu zaznamenaly nárůst poptávky po kancelářském vybavení, sdělili zástupci vybraných obchodních sítí.
Vhodné podmínky pro práci z domu má třetina Čechů. Vyhrazenou pracovnu má 29 procent mužů, ženy v 17 procentech, dvakrát častěji naopak pracují od jídelního stolu. Gauč či postel si pro práci podle průzkumu oblíbili především mladí lidé do 35 let.
Alespoň částečně z domova pracuje v současné době asi 41 procent Čechů. „Lidé se při výběru nového domova zajímají mnohem více o to, jak zde budou moct pracovat," uvedla ředitelka komunikace a marketingu ve Skanka Reality Renata Vildomcová.
S prací z domova je spokojeno zhruba 44 procent lidí od 18 do 35 let, ve skupině nad 54 let je to 27 procent. Průzkum provedly v prosinci loňského roku společnosti Skanska Reality a Skanska Property prostřednictvím služby Instant Research agentury Ipsos. Zapojilo se do něj 1000 účastníků.
IKEA zaznamenala největší nárůst prodejů pracovních židlí a stolů při druhé vlně pandemie, od října do prosince meziročně stouply asi o 70 procent. „Ve srovnání s jarní vlnou jsme na podzim prodali pracovních židlí a stolů zhruba dvojnásobek. Nyní se poptávka ustálila a je podobná jako ve stejném období loni," uvedl mluvčí IKEA ČR Petr Šašek.
Řetězec Asko-Nábytek eviduje u pracovních stolů růst poptávky o čtyři procenta, u kancelářských židlí o pětinu. Větší zájem zaznamenal i na podzim, ale zvýšená poptávka podle marketingové ředitelky společnosti Andrey Štěpánové trvá. „Vedle kancelářského vybavení kvůli home office nás překvapil také zájem o doplňky a bytový textil, polštáře, deky nebo menší koberce. S tím, jak lidé začali doma trávit více času, uvědomili si, že je pro ně důležité cítit se doma i při práci co nejpohodlněji," dodala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.