Facebookový účet města Jihlavy skončil v soutěží Zlatý lajk 2020 na osmém místě v kategorii obcí nad 10 tisíc obyvatel. V krajském a okresním kole je jihlavský facebook nejlepší na Vysočině.
V celorepublikovém kole soutěže Zlatý lajk obsadil facebookový účet města Jihlavy osmé místo. Prvního ročníku soutěže pořádané spolkem Kvalikom se zúčastnilo 59 měst a obcí a v kategorii nad 10 tisíc obyvatel soutěžilo se svým facebookem 26 měst.
Na jihlavské sociální síti porotci ocenili výbornou práci s textem, jednotné grafické prvky i mimořádně kvalitní fotografie. Body Jihlava naopak ztratila kvůli mírně snížené interakci v komentářích a kvalitě videí, která se podle nich ale průběžně zlepšuje.
„Odpovídat v komentářích na Facebooku zabere hodně času a vyžaduje to být prakticky neustále online, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Přestože se snažíme na relevantní dotazy reagovat co nejdříve, uvědomujeme si rezervy a pracujeme na zlepšení. Je ale potřeba podotknout, že s videem pracujeme jen prvních pár měsíců a že sociální sítě tvoří jen zlomek naší práce pro město. Máme nové noviny, připravujeme nový web, zavedli jsme online informace do mobilů a naším hlavním úkolem je vycházet vstříc novinářům,“ uvedl mluvčí města Radovan Daněk. Podle jeho slov je ale osmá pozice velkým a nečekaným úspěchem a dobře nastavené zrcadlo pro zlepšení práce.
Porota se při hodnocení facebookových stránek měst a obcí zaměřila na fungování během běžného režimu. Přesto se pozastavila i nad komunikací úřadů k veřejnosti během nouzového stavu a ve svém hodnocení uvedla: „Nutno podotknout, že obcím, městům a městským částem se to dařilo skvěle a v mnoha ohledech byly radnice nejdůležitějším a nejlépe fungujícím zdrojem informací. Ukázalo se zároveň, jak důležitým pomocníkem mohou sociální sítě být v krizových situacích. Municipality disponující účty na sociálních sítích, či alespoň SMS systémem dokázaly občany mnohem efektivněji informovat o všem důležitém.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.