Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

Z regálů českých obchodů mizí trvanlivé potraviny. Lidé se ze strachu před koronavirem zásobují

, aktualizováno 27. února 2020, 16:03

Autoři | Foto Ivo Spisar

Prázdné regály s trvanlivým zbožím a chybějící balené nápoje. Tak to posledních pár hodin vypadá ve většině obchodů v naší zemi. Lidé ve velkém vykupují trvanlivé potraviny. Důvod je jasný – strach z šířícího se koronaviru, který se u nás zatím nepotvrdil. Redakce Drbny oslovila několik potravinových řetězců, všechny potvrdily zvýšený zájem o trvanlivé potraviny u svých zákazníků.

Tescu je vyšší poptávka zejména po těstovinách, rýži, mouce, konzervách a olejích. „Nárůsty prodejů jsou v desítkách procent," uvedl mluvčí prodejen Tesco Václav Koukolíček.

Podobná situace je i v Bille. „V současné době evidujeme zvýšený zájem o určitý sortiment, jako jsou například trvanlivé potraviny nebo balená voda. Zásoby se zbožím jsou v dostatečném množství zajištěny a jsme připraveni pokrýt i větší poptávku, ať už po trvanlivých potravinách, nápojích nebo drogistickém zboží,“ sdělila za řetězec Billa Gita Jílková. Doplnila, že prozatím nevidí důvod přistupovat ke speciálním opatřením.

Zvýšené prodeje o desítky procent hlásí i Albert. Lidé zde kupují zejména oleje, mouku, rýži, těstoviny a další suché potraviny. „Zvyšujeme objednávky do obchodů a závozy zboží. Předpokládáme, že zvýšený zájem potrvá pouze několik dní, než se zákazníci dostatečně předzásobí," pověděl ředitel komunikace Jiří Mareček s tím, že závozy těchto položek do jihlavských prodejen, kterých je ve městě šest, jsou násobně vyšší než je obvyklé, aby řetězec zajistil pro zákazníky dostatek zboží.

Dočasný výpadek v Kauflandu 

Dočasný výpadek u vybraných trvanlivých produktů hlásí Kaufland. „Ve spolupráci s našimi dodavateli pracujeme intenzivně na tom, aby byla zajištěna dostupnost zboží v našem řetězci,“ sdělila na dotaz redakce mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Poloprázdné či úplně prázdné regály jsou k vidění i v Lidlu.  „V uplynulých dvou dnech evidujeme zvýšené prodeje ve většině našich prodejen. Zákazníci nakupují především trvanlivé potraviny, tedy těstoviny, rýži, mouku, trvanlivé mléko a konzervy, prodej těchto výrobků několikanásobně stoupl. Jsme proto v úzkém kontaktu s našimi dodavateli, abychom zabezpečili plynulé zásobování zvýšeného množství těchto potravin a zákazníkům zajistili plnou nabídku zboží," popsala poslední hodiny v obchodním řetězci Lidl jeho mluvčí Zuzana Holá. 

I v tomto řetězci se připravují na to, kdyby se situace v souvislosti s koronavirem zdramatizovala. „Vývoj situace však velmi bedlivě sledujeme a vyhodnocujeme, abychom mohli včas reagovat a zajistit vše potřebné jak pro plnou nabídku zboží v našich prodejnách, tak i pro ochranu našich zaměstnanců i zákazníků,“ sdělila operátorka zákaznického servisu.

Vyšší zájem hlásí i e-shopy 

Větší zájem o trvanlivé potraviny hlásí i internetový obchod Košík.cz. Tomáš Čupr, který vlastní konkurenční e-shop Rohlík.cz řekl pro Forbes.cz, že pětkrát vyšší prodeje zaznamenal Rohlík u paštik, luštěnin, těstovin či dětských výživ. Zboží, které prodají běžně za týden, lidé nakoupili za den, řekl. Nové zásoby by měl Rohlík.cz mít už během dneška a do pátku slibuje zásobu na mnoho týdnů.

Náměstek Petr Hlubuček (STAN) navíc podle Aktuálně.cz už opatření probíral s prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomášem Prouzou. „Konzultovali jsme možnost, že obchody přijmou opatření proti hromadnému skupování zboží podobné tomu, když prodávají v akcích zlevněné zboží, tedy omezené množství na hlavu," uvedl pro Aktuálně.cz náměstek Petr Hlubuček.

„Chceme zabránit panice. A panika nenastane, až se objeví první pacient s koronavirem v České republice, k čemuž pravděpodobně dojde v blízké době, ale nastane ve chvíli, kdy člověk přijde do obchodu a nebude tam mít co koupit," dodává Hlubuček. 

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky jídlo, obchod, COVID-19, Tesco, Petr Hlubuček, Kaufland, Billa, Rohlik.cz, Lidl, Tomáš Prouza

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.