úterý 10. prosince 2019 Julie

Kronospan žaluje zastupitele Tomance, žádá po něm půl milionu za poškozování pověsti

To nevypadá zrovna na idylický vztah. Dřevozpracující firma Kronospan, která má po diskuzi s jihlavským magistrátem dlouhodobě hledat řešení, jak minimalizovat vliv své činnosti na ovzduší, zdroje vody i technickou infrastrukturu, zaslala Miroslavu Tomancovi, jednomu ze zastupitelů krajského města, žalobu, jejíž součástí je požadavek na sumu 500 tisíc korun za poškození pověsti firmy.

Onoho poškození se Miroslav Tomanec měl dopustit čtyřmi konkrétními výroky do Novin jihlavské radnice, na svůj blog a facebookový profil, v nichž negativně komentoval dopady činnosti firmy Kronospan na kvalitu života v Jihlavě. „Cítíme se jimi neprávem poškozováni, pan Tomanec opakovaně šíří nepravdivé informace týkající se činnosti společnosti Kronospan,“ uvedla Ivana Holzbauerová z marketingového oddělení společnosti.  

Žalobnímu požadavku na půl milionu za poškození pověsti a úhradě soudních výloh předcházela předžalobní výzva. „Kronospan po mně žádal omluvu, což jsem pochopitelně nemohl udělat,“ vysvětluje Miroslav Tomanec.  Ve chvíli, kdy zastupitel nereagoval, Kronospan ve svých nárocích přitvrdil.

V kontroverzi s firmou, jejíž centrála sídlí v Rakousku, je Miroslav Tomanec již více než rok, kdy kritizoval její postoj k proceduře EIA, která má posoudit vliv továrny na životní prostředí u poměrně zásadní změny technologie, u které je prvotní surovina nikoli dřevní hmota, ale dřevotřískový recyklát, což může vést k větší prašnosti a spotřebě vody. Drtička, kterou letos Kronospan kvůli EIA začal budovat, však neměla potřebné povolení od stavebního úřadu.

„Kronospan s odpovědnými úřady v rámci EIA plně spolupracuje a předkládá jim všechny vyžádané podklady, aby byly rozptýleny jakékoli obavy ohledně vlivu zamýšleného projektu na životní prostředí,“ informuje ohledně této problematiky Holzbauerová.

Jihlavská radnice vliv činnosti firmy na jihlavské životní prostředí a infrastrukturu intenzivně řeší. Na začátku prázdnin byla vedení Kronospanu byla v tomto duchu zaslána k zodpovězení sada otázek, které zatím, jak se později ukázalo na osobní schůzce, nebyly pro město uspokojivě vysvětleny. Během podzimu pak společnost spustila billboardovou kampaň "moje Krono", která má poukazovat na šířící se dezinformace o firmě a upozornit na její investice do ekologie.  

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Foto Magistrát města Jihlavy

Štítky Kronospan, Tomanec, žaloba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.