Nejnižší cenu i nejkratší termín pro dokončení rekonstrukce dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na Vysočině nabídla stavební společnost Skanska. Na twitteru to dnes uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Skanska chce opravu pozastavenou po problémech s předchozím dodavatelem dokončit za 31 týdnů a požaduje zhruba 1,4 miliardy korun bez DPH. Další tři stavební firmy nabízejí delší termín a chtějí více peněz, vyplývá z přehledu nabídek, který ŘSD zveřejnilo.
„Nabízená délka záruční doby je ve všech případech 120 měsíců,“ uvedlo ředitelství silnic. Kdy bude výběrové řízení dokončeno, není jasné. „V tuto chvíli jediná informace, která je k dispozici, je obsažena v tom tweetu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Opravy skoro 14 kilometrů dálnice mezi exity 90 Humpolec a 104 Větrný Jeníkov začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které mělo opravu tohoto úseku D1 dokončit letos. Stavba však nabrala zpoždění a protáhla se do zimy. Při sněžení loni v prosinci se kolem rekonstruovaného úseku vytvořily kolony měřící desítky kilometrů. Kritice za to čelil tehdejší ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Kvůli průtahům v pracích měl původní dodavatel přijít o smlouvu, ještě dřív od ní sám odstoupil.
Skanska dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opravuje už nyní. ŘSD ji vybralo ve zkráceném řízení, aby se práce mohly na jaře obnovit. Stavbaři se na daný úsek vrátili 11. května, podle dřívějších informací Skanska letos provede práce za 640 milionů korun. Na jaře například pracovala na činnostech, které měly začít už minulé léto.
Firma vybraná v nynějším výběrovém řízení má Skansku v rekonstrukci vystřídat. Vedle Skansky v tendru nabídl Metrostav zprovoznění dálnice po opravě za 34 týdnů a cenu 1,583 miliardy korun, uskupení společností Eurovia CS a Firesta-Fišer přišlo s nabídkou 36 týdnů a 1,584 miliardy Kč. Firma Strabag uvedla předpokládanou hodnotu zakázky 1,63 miliardy a zprovoznění za 38 týdnů.
Rekonstrukce D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 je dokončeno, na šesti se pracuje. Ve výběrovém řízení je desetikilometrový úsek Devět křížů - Ostrovačice na Brněnsku. U něj ŘSD dostalo pět nabídek, nejvýhodnější je ta od Metrostavu, uvedl minulý týden na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Metrostav sice chce 1,72 miliardy korun, což není mezi nabídkami nejméně, ale zprovoznění po opravě plánuje za 60 týdnů. „Do konce roku předpokládáme podpis smlouvy a v březnu 2020 zahájení stavby,“ napsal Mátl na twitteru.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.