Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájí rekonstrukce další části dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Dělníci začnou pracovat mezi exity na 162. kilometru u Velké Bíteše a Devíti kříži na 168. kilometru. Řidiče tam čekají první omezení v dopravě spojená s instalováním přechodného značení a budováním provizorních přejezdů středního dělícího pásu dálnice. ČTK to sdělil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
„Jedná se o druhý zahajovaný modernizovaný úsek dálnice D1 v letošním roce. V současné době tedy již poběží práce na celkem pěti úsecích,“ uvedl mluvčí. Dělníci už na dálnici pracují mezi exity Hvězdonice - Ostředek, Psáře - Soutice, Měřín - Velké Meziříčí a v úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.
Dnes zahajované opravy pěti kilometrů dálnice mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži na rozhraní Vysočiny a Jihomoravského kraje budou stát 685 milionů korun bez DPH. Provádět je bude stavební sdružení vedené společností Alpine Bau CZ. Dělníci nejdříve nainstalují přechodné vodorovné dopravní značení a vybudují provizorní středové přejezdy.
Omezení v dopravě na D1 dnes začnou kolem deváté hodiny. Ve směru na Prahu bude kolem 168. kilometru nejdřív uzavřen pravý jízdní pruh. Od 13 hodin pak bude doprava v tomto úseku D1 částečně omezována ve směru na Prahu i na Brno. Do 27. dubna bude v obou směrech D1 na úrovni 168. kilometru uzavřen levý jízdní pruh a auta budou svedena ve dvou pomocných pruzích do vnější části pásu dálnice. Rychlost bude snížena na 80 kilometrů v hodině.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové opravě. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotové čtyři úseky.
Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.