Více než dva roky mají ještě stavbaři na vybudování obchvatu Velkého Beranova na silnicích II/602 a II/353. Historicky největší dopravní stavba, do které se Kraj Vysočina pustil, bude stát téměř 800 milionů korun a zhruba 535 milionů korun by měla pokrýt dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. Už po dvou měsících intenzivních prací je trasa obchvatu zřetelně viditelná v terénu.
„Přesunuta je zatím pouze část z plánovaných 320 tisíc kubíků zeminy, tedy množství, které by zasypalo celé náměstí v Českých Budějovicích až do výšky 32 metrů, tj. přibližně do poloviny blízké Černé věže,“ popsal množství přesouvané zeminy na stavbě Martin Kukla, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast majetku a financí. Stavba obchvatu by měla být kompletně dokončena na jaře roku 2021 a zprovozněna už od listopadu příštího roku.
Nová trasa obchvatu Velkého Beranova se odklání od stávající komunikace II/602 za místní částí Jihlavy – Helenín, přibližně v místech současné odbočky na Henčov, a po třech kilometrech mimo obytnou zástavbu bude napojena přes novou okružní křižovatku na II/353 za Velkým Beranovem směrem na D1. Po dalším kilometru před obcí Loudilka se napojí zpět na II/602.
Právě vybudování prostorné okružní křižovatky na II/353 za Velkým Beranovem si vyžádá vybudování zhruba 600 metrů dlouhé paralelní obousměrné provizorní komunikace, na kterou budou řidiči směřováni už během několika týdnů.
„Dalším provizoriem bude ale až příští rok, přechodné přemostění údolí Henčovského potoka v blízkosti odbočky na Henčov paralelně s II/602. Silnice na Henčov musela být už kvůli stavbě dočasně uzavřena. Aktuálně na stavbě probíhají zemní práce a budování provizorních komunikací pro odklonění dopravy i pro účely stavby. Dále je hlouben skalní zářez v trase pro přístup do lesního úseku a připravuje se založení mostů a opěrné zdi,“ popisuje aktuální stav radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy Jan Hyliš.
Na trase nového obchvatu Velkého Beranova vybuduje Kraj Vysočina pět plnohodnotných mostů. Největší čtyřpolový bude měřit 150 metrů a spolu se sousedním třípolovým 90 metrů dlouhým mostem bude převádět dopravu přes hluboká údolí v lesním úseku vlevo před Novými Domky. Stavba obchvatu Velkého Beranova je specifická i plným rozložením prací v téměř celé délce své trasy. V tuto chvíli společnost Eurovia a Colas pracují odhadem na téměř 80 procentech 4,3 kilometru dlouhé stavby.
„Uvědomujeme si, že tak zásadní stavební akce má dopad nejen na plynulost dopravy, ale také na život v přilehlých obcích. Negativní dopady se snažíme v rámci možností minimalizovat, popřípadě o nich alespoň včas informovat. Aktuálně avizujeme na začátek května osazení semaforů a vedení dopravy kyvadlově na prvním stavebním uzlu u křižovatky s odbočením na Malý Beranov,“ upřesnil omezení Martin Kukla.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.