Už dlouhých sedmdesát let, dnes na den přesně, jezdí v krajské Jihlavě trolejbusy. Jihlavská veřejná doprava se od počátku 20. století spoléhala na tramvaje, mezi válkami ale zdejší provoz upadal, a v roce 1945 proto místní radní rozhodli přejít k trolejbusům.
Lidé v Jihlavě se mohli tramvají svézt naposledy v polovině listopadu 1948, aby je 19. prosince téhož roku po přebudování elektrického vedení mohly v ulicích Jihlavy nahradit první trolejbusy. První trať kopírovala původní tramvaj a spojovala centrum města s nádražím.
Nové linky a vozy přibyly v 50. a v první polovině 60. let, tratě se rozšířily na okraje Jihlavy a původní československo-francouzské trolejbusy Vetra-ČKD doplnily výrobky ze škodovky. Nutno dodat, že legendární typ Škoda 9Tr v Jihlavě provozovali nejdéle v ČR až do roku 1997.
Později nastal útlum trolejbusové dopravy, způsobený levnou naftou i s tím souvisejícím prosazováním autobusů v Československu. Další nová trať se proto otevřela až v roce 1973, kdy už bylo jasné, že jihlavské trolejbusy přežijí.
Nový úsek trolejbusového vedení přibyl ještě koncem 80. let, další plány ale na dlouho odložil pád komunistického režimu. Od roku 2000 se nicméně trolejbusová síť, která tvoří páteř jihlavské městské hromadné dopravy, rozšířila až do Horního Kosova.
Rovných deset let se v Jihlavě čekalo na zavedení trolejbusové linky v prodlouženém úseku Vrchlického ulice. 5. listopadu 2007 se tento úsek otevřel, nově tak propojil Horní Kosov s Dolinou. A od konce listopadu loňského roku na uvedeném úseku jezdí trolejbusy, konkrétně linka B a noční linka N.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.