Aktuálně

Řidička se nevěnovala řízení, po nárazu do stromu zničila svojí Škodu Fabia více...

Lékaři mu dávali jen 90 dní, dnes jsou Tedíkovi tři roky a dál statečně čelí vážné nemoci více...

VIDEO: Na hradbách v Jihlavě jsou hudební prvky. Sluchátko, zvonkohra a xylofon více...

Požár paneláku v Pelhřimově. Hořela tam koloběžka, došlo k evakuaci 13 lidí více...

Úřady prověří vliv rozšíření dráhy trolejbusů v Jihlavě na okolí. Začít s pracemi by se mohlo příští rok

Autoři | Foto www.fotodoprava.com

Jihlava nechala prověřit možné dopady na okolí u plánovaného rozšíření trolejbusové dráhy o 5,3 kilometru v severní části města. Tímto směrem k průmyslové zóně, v níž sídlí Bosch Diesel a další velké firmy, v současnosti denně jezdí několik desítek městských autobusů, které produkují značné množství emisí i hluku. Podle zveřejněného záměru by práce na rozšíření trolejbusové dráhy mohly začít v příštím roce.

Jihlavský primátor Rudolf Chloupek (ČSSD) řekl na jaře k tomuto záměru novinářům, že na elektrifikaci MHD má město šanci dostat dotaci kolem 100 milionů korun z evropských fondů.

Elektrická trakce je podle ředitele městského dopravního podniku Josefa Vilíma z pohledu emisí pro město nejžádanější, v porovnání s autobusy jsou trolejbusy i tišší. „Čili je to moderní dopravní prostředek,“ řekl Vilím.

Trolejbusy v Jihlavě slouží od roku 1948, městský podnik jich má 32.  Zbývající díl městské dopravy zajišťuje autobusy na stlačený zemní plyn nebo naftu. Na celkovém počtu ujetých kilometrů v MHD se trolejbusy podle údajů v záměru nyní podílejí 53 procenty.

Město navíc plánuje pořídit nejnovější typ trolejbusů, který je díky bateriím schopen částečně jezdit i bez trolejí. Zajíždět tak bude moci i do Nového Pávova a Antonínova Dolu. „Bylo by potřeba koupit takových devět trolejbusů s baterkami. To chystáme na rok 2020,“ uvedl ředitel.

Nová část trolejbusové dráhy by měla vést Sokolovskou a Pávovskou ulicí na smyčku u firmy Bosch a podle záměru bude napájena ze dvou nových měníren.  Zároveň by mělo být zrekonstruováno veřejné osvětlení, jehož sloupy jsou ve špatném stavu. Nově by svítidla měla být osazena na trakční stožáry. „Tím se ušetří náklady na kompletní výměnu osvětlovacích stožárů,“ řekl Vilím.  Náklady spojené s rozšířením trolejbusové dopravy se podle ředitele odhadují na 120 až 140 milionů korun. 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky trolejbus, dráha, rozšíření, doprava, hluk, emise, Jihlava, Robert Bosch GmbH, Rudolf Chloupek, ČSSD

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.