Jihlavané poslali radnici v září okolo 400 připomínek k dopravní situaci ve městě. Řidiči si kupříkladu stěžovali na zákaz průjezdu Masarykovým náměstím či na nastavení semaforů. Připomínky měli i chodci a uživatelé MHD, nejméně se zapojili cyklisté.
Jak novinářům řekl projektový manažer Daniel Šesták z firmy Mott MacDonald, podněty lidé posílali online do Názorové mapy dopravy. Je součástí městského projektu Jihlava (ne)jede, jehož výsledkem bude návrh na zlepšení situace v Jihlavě.
Analytickou část projektu projedná na příštím zasedání rada města. Návrhová část pak bude hotová do června příštího roku. „V té návrhové části se budeme dívat, co přesně v těch konkrétních oblastech dneska chybí a budeme se pokoušet na to reagovat,“ řekl Šesták. Na tvorbě materiálů se pod vedením odborné firmy podílejí úředníci města. Od projektu s náklady kolem 2,5 milionu korun si město slibuje lepší koordinaci akcí v oblasti mobility. Bude také jedním z podkladů pro žádosti radnice o evropské dotace.
Podle doposud provedených analýz se ukazuje to, že na důležitých městských tepnách tvoří tranzitní doprava často jen malý díl. Hodně lidí ale jezdí do Jihlavy kvůli práci nebo si něco vyřídit, třeba na Znojemském mostě tvoří jejich podíl na celkové dopravě 60 procent. „Pokud bych měl uvést nějaké komunikace, které jsou zase zatížené skoro čistě Jihlaváky, tak bych uvedl ulici Havlíčkovu, tam je 86 procent vnitřních jízd,“ řekl Šesták.
Ukázalo se také, že třeba zastávky MHD se do některých částí s novou obytnou zástavou dostaly až po několika letech. „Mezitím ten člověk, který tam bydlí, skoro zapomene, že Jihlava má městskou hromadnou dopravu a začne to auto používat víc, než by musel,“ řekl Šesták. Lépe podle něj mohla být řešena také dopravní infrastruktura při rozvoji průmyslové zóny, kam jezdí hodně nákladních aut.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.