Jen pár dní stačilo dělníkům u Helenína, aby vytíženou silnici z Jihlavy na Brno zcela odstranili. Řidiči jezdící po provizorní cestě mohou sledovat, jak se celá lokalita mění před očima.
Na podzim již bude hotový kruhový objezd, který silnici propojí s východní částí jihovýchdního obchvatu Jihlavy. Po něm se od listopadu mohou řidiči snadno dostat na silnice vedoucí na Třebíč, na Znojmo, ale třeba i na dálnici.
Trasa bude využitá také pro dopravu nadrozměrných komponent potřebných pro dostavbu elektrárny v Dukovanech. To je důvod, proč 277 milionů za východní část obchvatu zaplatí stát. Netýká se to však podchodu na Kosov, ten vyjde na sedm milionů, které zaplatí město.
Aktuálně dělníci připravují jeho betonáž. „Tento důležitý projekt zajistí bezpečné spojení Jihlavy a Kosova i po dokončení obchvatu s předpokládanou vysokou intenzitou provozu. Stavba podchodu bude součástí většího záměru,“ prozradil mluvčí magistrátu Radovan Daněk. Řidiči jedoucí po obchvatu budou mít pochopitelně možnost sjet na Kosov nebo směrem na Handlovy Dvory.
Sobota, 14. prosince 2024, 10:54
Vloni na podzim jsme naše čtenáře informovali o tom, že v Jihlavě přibude třetí místo, kde bude probíhat takzvané úsekové měření rychlosti. Půjde o úsek v Heleníně, jedné z místních částí Jihlavy. Aktuálně vedení města schválilo výběrové řízení,...
Nedaleko od okružní křižovatky bude také radar, který ohlídá dodržování rychlosti sedmdesát kilometrů v hodině ve směru do Jihlavy. Úsekové měření v režii jihlavského magistrátu tam má začít fungovat do letošního léta.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám