V Habrech na silnici I/38 vrcholí přípravy na celkovou výměnu mostu z roku 1982. Stavební akce má trvat pět měsíců a bude za úplné uzavírky. Objízdná trasa pro nákladní auta může měřit zhruba sto kilometrů.
Po mostě, který převádí páteřní silnici přes Sázavskou ulici, projede v průměru devět tisíc aut denně, z toho třetina jsou nákladní auta a kamiony. Naposledy byl opravený před sedmnácti lety.
„Ačkoliv byl stavební stav mostu klasifikován stupněm III – dobrý, most nevyhovuje z hlediska přepravy těžkých komponent pro dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany. Jeho normální zatížitelnost je 34 tun, výjimečná 240 tun. Zvažovaná nákladní souprava však může být až třikrát těžší,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý. Varianta podepření by byla finančně náročná a vyžadovala by dlouhé uzavírky, proto byla zvolená přestavba.
Stávající nosná konstrukce a část spodní stavby tak čeká demolice, následovat bude zesílení založení a spodní stavby, na závěr bude vystavěná nová nosná konstrukce. „Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost až 100 let,“ konstatoval Veselý. Opravu provede Strabag za 47,77 milionů. Začne v květnu a nový most musí být hotový do 150 dní.
Pondělí, 30. září 2024, 14:55
Dnešním dnem začala oprava téměř devítikilometrového úseku silnice I/38 na Havlíčkobrodsku, konkrétně mezi obcemi Skuhrov a Habry. Na řidiče čeká částečné omezení, provoz bude vedený kyvadlově.
Osobní auta budou objíždět uzavřený úsek po místních komunikacích, nákladní doprava ale může mít objízdnou trasu dlouhou okolo sto kilometrů. „O tom však bude teprve rozhodovat příslušný silniční správní úřad,“ uzavřel mluvčí.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám