Další část trati z Brna do Havlíčkova Brodu byla zmodernizovaná v rekordním čase, informovala Správa železnic. V jeden den pracovalo až 225 stavařů, kteří obsluhovali přes sto vozidel a strojů. Dokončovací práce už mohou probíhat za provozu.
Rekonstrukce stanice Vlkov u Tišnova a jedenáct kilometrů dlouhého úseku železnice do Křižanova měla za cíl zvýšit traťovou rychlost ze sta na sto šedesát kilometrů v hodině. Práce začaly na začátku letošního roku, od dubna byl zcela přerušen provoz.
Stavbaři zvětšily poloměry oblouků a položili koleje v nové poloze. Obnovou prošlo osm mostů a čtrnáct propustků, postavily se dvě opěrné zdi. Na trati už jezdí osobní vlaky, zatím však sníženou rychlostí. „Za rychlíky budou i nadále zajišťovat náhradní dopravu autobusy, a todo poloviny prosince,“ informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Náklady celé akce byly 3,9 miliardy. Nasazení lidí i techniky bylo vysoké, v jeden den budlo na stavbě v akci až 225 pracovníků. Obsluhovali sto dvacet nákladních aut a další silniční techniku, k tomu na dvě desítky speciálních drážních vozidel.
Výrazné zlešení pro místní představuje nová zastávka Vlkov-Osová, je o kilometr blíže k zástavbě než vlkovská stanice. Tam byl provoz zahájený už 8. října, nástupiště je v úrovni podlahy moderních vlaků. „Moderní parametry získávají i stávající zastávky. V Ořechově už stavbaři dokončili šikmé chodníky k nástupištím, v Osové Bítýšce zajistí bezbariérový přístup k vlakům výtahy, které se otevřou pro veřejnost 20. prosince,“ uvedl Gavenda.
Intenzivní práce přitom dále probíhají mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos dělníci zaměřili na rekonstrukci tří silničních nadjezdů a železničního mostu za přibyslavskou stanicí. Kromě toho se tam budují základy trakčních sloupů a přístupové cesty. Dvoukolejný provoz má být obnoven letos 6. prosince, příští rok se tam stavební činnost obnoví a vlaky budou opět jezdit po jedné koleji.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.