Úřady začaly posuzovat možné dopady vybudování jihovýchodního obchvatu Jihlavy na životní prostředí. Stavbu nových 5,5 kilometru silnice II. třídy, která by odvedla auta z dopravně přetížené části krajského města, připravuje Kraj Vysočina. Na projekt s předpokládanými náklady kolem půl miliardy korun se chce ucházet o evropskou dotaci. Stavební práce by mohly začít do roku 2020. Vyplývá to z údajů zveřejněných na webu a z informací kraje.
Oznámení o záměru stavby bylo tento týden zveřejněno v informačním systému EIA. Úřady, samosprávy i veřejnost k němu mohou posílat vyjádření do 20 dnů od jeho zveřejnění na úřední desce krajského úřadu.
Kraj podle údajů z letošního ledna připravuje pro stavbu dokumenty nutné pro zahájení majetkoprávních řízení. Mluvčí kraje Jitka Svatošová tehdy uvedla, že někteří majitelé pozemků již prodej potvrdili, nebo jsou s nimi vedena jednání.
Obchvat by z Jihlavy odvedl tranzitní dopravu, která prochází centrem přes světelnou křižovatku ulic Znojemská a Hradební. Navazující Brněnskou ulicí podle údajů v záměru projede za den i přes 15 tisíc aut. Díky nové silnici by se středu města vyhnula doprava mířící k nájezdům na dálnici D1 u Jihlavy ve směru z Rakouska přes Znojmo, a také ve směru od Třebíče.
Trasa obchvatu začíná okružní křižovatkou v místě nynějšího křížení silnic I/38 a II/353 z Jihlavy na Znojmo. Další okružní křižovatkou bude obchvat připojen k silnici II/405 mezi Jihlavou a Brtnicí a poslední okružní křižovatkou vyústí do stávající silnice II/602 v prostoru mezi Helenínem a sídlištěm Demlovka. Přes údolí řeky Jihlávky obchvat převede 120 metrů dlouhý most.
Podle údajů záměru vyžaduje navržená trasa obchvatu trvalý zábor skoro 28 hektarů zemědělské půdy. Nemusí být ale bourány budovy. V centru Jihlavy by se po zprovoznění obchvatu měla zlepšit bezpečnost dopravy, klesnout by měly imise i hluk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.