O několik dní dříve začali dělníci pracovat na jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu. Výstavbu umožnily příznivé klimatické podmínky na začátku ledna.
„Práce na jihovýchodním obchvatu Havlíčkova Brodu byly zahájeny hned 3. ledna proti původně plánovanému termínu 9. téhož měsíce," upřesnil Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
Dělníci odtěžili skalní masiv u mimoúrovňové křižovatky Skalka, ta je teď propojená s navazujícím mostem přes údolí říčky Šlapanka. V prvním lednovém týdnu se dokončila betonáž předposledního pole tohoto mostu. Pokud budou v normě výsledky zkoušek betonu, budou stavebníci pokračovat na posledním poli mostu. Pracuje se i na dalších mostech.
Je to i most přes údolí Sázavy, který současně překlenuje i dvě železniční trati. „Tady je před námi ještě betonáž dvou polí mostu. Aby ji však bylo možné provést, je třeba vybudovat poslední mostní pilíř, který se nachází v poměrně nedostupné části na břehu řeky Sázavy mezi ní a železniční tratí Havlíčkův Brod-Jihlava. V tomto místě probíhá aplikace stříkaného betonu v rámci dokončení zajištění náspu trati. Jakmile toto zajištění dokončíme, přistoupíme již k vrtání pilot pro založení zbývajícího pilíře," vysvětlil Martin Buček.
Zemní práce jsou v tomto momentu značně limitovány množstvím vody nasáklé v terénu. Probíhají pouze dílčí terénní úpravy nebo dláždění kamenem pod mosty přes hlavní trasu obchvatu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.