Na Pelhřimovsku bude letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) opravovat silniční most u Vojslavic, nad nímž je novější most dálnice D1. Dolní dvouobloukový most byl plánovaný jako součást páteřní dálnice mezi Prahou a Brnem. Stavba nad údolím řeky Želivky začala v roce 1939, dvakrát byla přerušená a později most přestal vyhovovat technickým parametrům, nyní slouží místní dopravě. Oprava mostu skoro za 90 milionů korun bez DPH by měla začít ve druhém čtvrtletí, sdělil Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.
Po starším mostě vede nad hladinou vodní nádrže Švihov silnice třetí třídy mezi obcemi Vojslavice a Hořice. „Je zařazen na seznam nemovitých kulturních památek České republiky. Projekt opravy tak zohledňuje i požadavky orgánů památkové péče," uvedl Martin Buček.
Poškozené prvky a prvky s nízkou kvalitou doplněné počátkem 70. let při stavbě dálnice D1 budou nahrazené replikami. „Jedná se zejména o obě vložená pole a zábradlí k nim upevněná a dále pak závěrné zídky a část křídel opěr. Naprostá převaha stávajících konstrukcí bude ovšem sanována na místě s důrazem na co nejmenší zásahy do konstrukce," uvedl Buček. Na zakázku dostalo ŘSD šest nabídek, vyhrála firma PORR, která podle ředitelství předložila ekonomicky nejvýhodnější nabídku.
Stavba mostu začala v roce 1939, přerušená byla za války v roce 1942 a podruhé v roce 1950, těsně před dokončením. „Dokončen a předán do provozu tak byl až při stavbě horního dálničního mostu v letech 1975 až 1979 v rámci výstavby dálničního úseku D1," uvedl Buček. Druhá dálniční mostovka byla nad původním mostem vybudovaná kvůli velkému terénnímu převýšení. Podle údajů na webu je nová mostovka o 12 metrů výše.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.