Opravy jednokolejné tratě mezi Žďárem nad Sázavou a jihomoravským Tišnovem stály podle Správy železnic 51 milionů korun. Měsíční výluka v úseku Nedvědice - Tišnov skončí 30. září, tedy dnes. Kvůli opravám mezi Bystřicí nad Pernštejnem a Rožnou byla výluka letos v dubnu.
Přibližně 60 kilometrů dlouhá železnice prochází Novým Městem na Moravě a Bystřicí nad Pernštejnem. „Na trati kromě pravidelné údržby průběžně probíhají komplexní opravy dílčích úseků tak, aby trať vyhovovala bez omezení všem parametrům bezpečnosti," sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Uvedla, že tato regionální trať má zásadní význam pro dopravní obslužnost Kraje Vysočina i sousedního Jihomoravského kraje.
Práce na dvou úsecích železnice začaly podle webu správy vloni. Opravy mezi Bystřicí nad Pernštejnem a Rožnou, jejichž součástí byla i výměna kolejového roštu, podbití a svaření do bezstykové koleje, stály 41 milionů korun. Mezi Nedvědicí a Tišnovem pracovníci opravují propustky a mosty, za což Správa železnic zaplatí deset milionů korun.
Starosta osmitisícové Bystřice nad Pernštejnem Karel Pačiska (ČSSD) považuje regionální železnici za důležitou. „V nákladní dopravě jednoznačně, teď zrovna tam nakládají dřevo," řekl Karel Pačiska. Doplnil to, že město je poslední roky napojené na dopravní systém sousedního Jihomoravského kraje, aby lidé při cestě přes hranice krajů nemuseli mít dvě jízdenky.
Na železnici Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě – Tišnov vyjel první vlak v roce 1905. Rychlíky ale mezi Žďárem nad Sázavou a Tišnovem jezdí po novější trati přes Křižanov, která byla mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem celá zprovozněná v roce 1953. Nová dráha mezi Brnem a Tišnovem a mezi Žďárem nad Sázavou a Havlíčkovým Brodem byla vedená převážně podél tehdejších lokálek, úsek mezi Tišnovem a Žďárem nad Sázavou byl ale postavený ve zcela jiné trase.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám