Více než čtyřměsíční výluka a cestování náhradní autobusovou dopravou čeká od pátku cestující na trati mezi Brnem a Jihlavou. Do 12. srpna nebudou vlaky jezdit mezi Zastávkou u Brna a Krahulovem a pak do 8. prosince se nebude jezdit mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem.
Rychlíky budou po celou dobu nahrazené autobusy mezi Brnem a Okříškami, sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Až do Okříšek pojedou autobusy i za některé osobní vlaky. Dlouhodobá výluka jednokolejné trati souvisí s její revitalizací za více než miliardu korun, která má alespoň částečně zkrátit cestovní dobu. Rychlík mezi Brnem a Jihlavou totiž urazí 104 kilometrů za téměř dvě hodiny, traťová rychlost mezi Zastávkou a Okříškami je zpravidla 60 kilometrů za hodinu. Stavba bude pokračovat ještě příští rok, rychlíky by poté měly být zhruba o 15 minut rychlejší.
České dráhy na svém webu mají výlukový jízdní řád. Rychlíky pojedou z Brna o deset minut dříve a o deset minut později do Brna přijedou.
"Hlavní částí první, tedy letošní etapy stavby bude rekonstrukce stanice v Třebíči, zároveň se bude rekonstruovat zastávka Třebíč-Borovina a zastávka Vladislav. Dělat se bude i rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a nové budou přejezdy," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Oprava úseku z Náměště do Zastávky má navázat příští rok.
Až na rok 2018 se ovšem odsouvá pět let připravená modernizace navazujícího úseku Brno - Zastávka, který má být celý dvoukolejný a elektrifikovaný. "Nyní se počítá se stavbou v letech 2018 a 2019 kvůli majetkoprávním komplikacím a neustálému napadání procesního řízení přípravy stavby spolkem Voda z Tetčic," uvedl Illiaš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.