Aktuálně

Lidé nejen v Třešti po celý duben běhají pro malého Janka, který je onkologickým pacientem více...

HLEDÁME PÁNÍČKA XIV: Veselé štěně s neveselou minulostí. Aron potřebuje spoustu lásky a dostatek péče více...

Základní škola Havlíčkova se ani letos nedočká rekonstrukce, vítězná firma před podpisem smlouvy couvla více...

Zlín v poslední třetině otočil skóre. Dukla bude mít šanci oslavit prvoligový titul na domácím ledě více...

Nové dílny i multifunkční hřiště. Ve školním komplexu v Třešti letos začne modernizace za miliony více...

Aut v Jihlavě je o tři tisíce víc než parkovacích míst. Pomoci má nová parkovací strategie

Autoři | Foto Lenka Dvořáková | Zdroj Magistrát města Jihlavy

Jihlavané mají nyní 25 tisíc aut, ve veřejných prostorách města je však parkovacích míst zhruba 22 tisíc. Co s tím? Město připravuje "parkovací koncepci", která má po malých krůčcích přispět ke zlepšení situace. Prvními opatřeními by mohly být změny dopravním značení, důkladnější monitoring plochy parkovišť nebo zavedení také dalších placených parkovacích míst.

Jihlavané mají nyní 25 tisíc aut, ale ne všichni jsou řidiči. Při loňském sčítání parkovacích míst ve městě bylo pro jejich parkování napočítáno jen necelých 22 tisíc míst. „Z toho je ve veřejných prostorech 9 400 vyznačených stání, 2 200 nevyznačených míst, která nepřekážejí provozu, a další necelá tisícovka míst, kde by auta nepřekážela provozu po úpravě dopravního režimu. Dalších přes 1 500 stávajících míst ve veřejném prostoru nějakým způsobem brání provozu (hasičům, popelářům apod.),“ upřesňuje David Beke, radní města. 

Situace se v nejbližích letech ještě zhorší, za dalších 5 let přibudou v Jihlavě další 4 tisíce aut a tím pádem již sedmitisícový deficit. To už je situace, kterou je třeba systematicky řešit. Připravuje se proto parkovací koncepce, která stanoví pravidla, které organizaci dopravy ve městě upraví. „Půjdeme po drobných krůčcích. Může se začít tak, že auta, která stojí v centru již dlouhou dobu, by měla být přesunuta na kraj města nebo na soukromé pozemky,“ popisuje Beke, jeden z tvůrců strategie.

Do dalších finančně nenáročných opatření můžeme řadit změny režimu parkování, zavedení více jednosměrek a další úpravy dopravního značení, častější revize plochy parkovišť nebo zavedení také dalších placených parkovacích míst. „Budeme určitě apelovat i na alternativní způsoby dopravy jako pěší, cyklo a MHD, u kterého zvažujeme přiblížení zastávek např. z konců velkých sídlišť nebo příměstských oblastí,“ přibližuje David Beke. Poté se také počítá s výstavbou patrových parkovacích stání a parkovacích domů.

V současné době pracovníci úřadu sbírají připomínky, novou koncepci parkování budou potřebné orgány města schvalovat po jejich vyhodnocení.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihlava, parkování, stání, koncepce

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.