Aktuálně

Řidička vyjížděla z parkovacího místa a poškodila čtyři auta. Dostala pokutu více...

Opilý čtrnáctiletý chlapec vzal dědovi klíčky od auta. Havárii nahlásila jeho matka více...

Andělé bez křídel. Fotografka chce chystaným kalendářem ocenit práci záchranářů více...

Lidé chtějí mít své jméno na fasádě arény. Koupili si už téměř sedm set panelů více...

FOTO: Jihlavou projíždí kamiony, i když nesmí. Denně padají desítky pokut více...

Trenér Vysočiny před startem sezóny: Týmu věřím, chceme být v horní polovině tabulky více...

DRBNA HISTORIČKA: Horko vyhání Jihlavany k vodě dvě staletí více...

Mezi Vlkovem a Křižanovem po sedmi měsících opět jezdí vlaky, do budoucna tam mohou jet 160 km/h

Autoři | Tisková zpráva | Foto Se svolením Správy železnic | Zdroj Správa železnic

Další část trati z Brna do Havlíčkova Brodu byla zmodernizovaná v rekordním čase, informovala Správa železnic. V jeden den pracovalo až 225 stavařů, kteří obsluhovali přes sto vozidel a strojů. Dokončovací práce už mohou probíhat za provozu.

Rekonstrukce stanice Vlkov u Tišnova a jedenáct kilometrů dlouhého úseku železnice do Křižanova měla za cíl zvýšit traťovou rychlost ze sta na sto šedesát kilometrů v hodině. Práce začaly na začátku letošního roku, od dubna byl zcela přerušen provoz.

Stavbaři zvětšily poloměry oblouků a položili koleje v nové poloze. Obnovou prošlo osm mostů a čtrnáct propustků, postavily se dvě opěrné zdi. Na trati už jezdí osobní vlaky, zatím však sníženou rychlostí. „Za rychlíky budou i nadále zajišťovat náhradní dopravu autobusy, a todo poloviny prosince,“ informoval mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Náklady celé akce byly 3,9 miliardy. Nasazení lidí i techniky bylo vysoké, v jeden den budlo na stavbě v akci až 225 pracovníků. Obsluhovali sto dvacet nákladních aut a další silniční techniku, k tomu na dvě desítky speciálních drážních vozidel.

Nová zastávka Vlkov-Osová pomůže místním

Výrazné zlešení pro místní představuje nová zastávka Vlkov-Osová, je o kilometr blíže k zástavbě než vlkovská stanice. Tam byl provoz zahájený už 8. října, nástupiště je v úrovni podlahy moderních vlaků. „Moderní parametry získávají i stávající zastávky. V Ořechově už stavbaři dokončili šikmé chodníky k nástupištím, v Osové Bítýšce zajistí bezbariérový přístup k vlakům výtahy, které se otevřou pro veřejnost 20. prosince,“ uvedl Gavenda.

Intenzivní práce přitom dále probíhají mezi Přibyslaví a Pohledem, kde se letos dělníci zaměřili na rekonstrukci tří silničních nadjezdů a železničního mostu za přibyslavskou stanicí. Kromě toho se tam budují základy trakčních sloupů a přístupové cesty. Dvoukolejný provoz má být obnoven letos 6. prosince, příští rok se tam stavební činnost obnoví a vlaky budou opět jezdit po jedné koleji.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky rekonstrukce, Křižanov, Vlkov, nová trať, železnice, modernizace

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.