Aktuálně

Také na Třebíčsku se změní jízdní řády, autobusy najedou o milion kilometrů ročně více více...

Krev, pot a jihlavské slzy. Dukla schytala v Olomouci kanára, v baráži prohrává 2:0 více...

Správa železnic dá miliardu korun do trati mezi Kostelcem a Horní Cerekví. Cestující musí počítat s výlukami více...

Křižovatku u Rozkvětu a dopravní terminál v Jihlavě propojí nová silnice. Dělníci ji budují vedle Sila více...

Třebíč za 10,5 milionu korun postaví okružní křižovatku. Zlepší dostupnost průmyslové zóny

Autoři | Foto Jan Luxík

Třebíč bude mít novou okružní křižovatku v Rafaelově ulici. Má zlepšit dostupnost nové průmyslové zóny. Odhadované náklady na stavbu jsou asi 10,5 milionu korun. Částečně se na nich bude podílet Kraj Vysočina, kterému patří silnice 360, z níž se bude do zóny vjíždět. Novinářům to řekl starosta Pavel Pacal (Pro Třebíč).

Město za křižovatku, která by měla začít sloužit na podzim, zaplatí podle odhadů asi 9,5 milionu korun. Přibližně 900 tisíc korun budou náklady kraje, vyplývá z údajů zveřejněných na webu Kraje Vysočina. Asi tříměsíční výstavba má začít na konci června.

Průmyslová zóna Rafaelova I o celkové výměře 8,3 hektaru je na severním okraji města na pravé straně u silnice vedoucí na Velké Meziříčí a dálnici D1. Výkup pozemků pro vybudování této průmyslové zóny schválili zastupitelé města v roce 2016. První pozemky se začaly prodávat o dva roky později.

Okružní křižovatka byla podmínkou dopravní policie 

V roce 2019 začalo město vykupovat i pozemky pro zónu Rafaelova II, která leží na levé straně stejné silnice na Velké Meziříčí. Město pro ni zatím získalo asi 6,5 hektaru. Letos chce nechat zpracovat územní studii nové zóny. Inženýrské sítě by se mohly začít budovat v roce 2023. Ve stejném okamžiku budou zřejmě k prodeji první pozemky.

Nová zóna leží podél krajské silnice, která byla v minulosti opraveno s podporou evropské dotace Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace byly podle starosty jedním z důvodů, proč se výstavba křižovatky zdržela, protože tzv. udržitelnost projektu skončila až v roce 2019. Kdyby se křižovatka budovala dřív, hrozilo by vrácení části dotací za zásah do opravené silnice.

Zatím se do průmyslové zóny vjíždí přes klasickou křižovatku, okružní byla podmínkou dopravní policie, řekl starosta.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky stavby, silnice, správa, okružní, křižovatka, Třebíč, průmyslová zóna, kruhový objezd, Kraj Vysočina, Pavel Pacal, Velké Meziříčí, Dálnice D1

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.