<

Aktuálně

Starší žena v Jihlavě upadla a zranila se. Policie hledá mladíky, kteří jí pomáhali více...

ANKETA: Na náměstí se brusle ztrácely, proto je záloha dvakrát vyšší než loni více...

VIDEO: Vánoční dům v Kostelci. Výzdobu jsme chystali tři týdny, říkají jeho autoři více...

Jihlavská MHD má díky dotacím nové vozy, také kvůli nim ale hledá provizorní vozovnu

Autoři | Foto Martin Singr

Výrazná modernizace vozového parku čeká příští rok Dopravní podnik města Jihlavy. S nákupem pomáhají dotace, ty ale mohou provoz městské hromadné dopravy také zkomplikovat.

Před pár dny se do krajského města dostaly dva nové autobusy na bioplyn, další dva budou následovat příští rok a díky nim bude možné vyřadit poslední tři vozy poháněné naftou, které jsou stále v garáži. Dopravní podnik má navíc opci na čtyři nové autobusy v roce 2027.

Příští rok v září má vozový park rozšířit také o tři trolejbusy, v listopadu jich pak bude dokonce dvanáct, šest parciálních a šest standardních. Čtyři pak přijedou v únoru přespříští rok. „Na začátku roku 2027 bude průměrné stáří vypraveného vozu na úrovni čtyř a půl roku, tím se dostaneme na špičku v zemi a vrátíme se na úroveň roku 2010, kdy přišly solarisy a nízkopodlažní iveca,“ uvedl šéf dopravního podniku Radim Rovner.

S nákupem výrazně pomáhají dotace, ty ale mají své podmínky a to může být nečekaná komplikace. V Jihlavě se totiž chystá rekonstrukce Znojemského mostu, která prakticky odřízne vozovnu dopravního podniku v Brtnické ulici od zbytku Jihlavy. Autobusy nebo parciální trolejbusy místo objedou, ty standardní ale bez trolejí jet nemohou.

FOTO: Znojemský most dělníci v roce 2027 zbourají a postaví znova. Začnou už za rok

Krajské město se připravuje na rekonstrukci Znojemského mostu, po kterém denně projedou desítky tisíc aut. Přespříští rok prostě nebude devět měsíců existovat.

„Budeme muset klasické trolejbusy vystrčit někam za výluku, připravit improvizovanou vozovnu na hlavním nádraží nebo na Zadním Bedřichově a mít je tam,“ řekl k situaci Rovner. Podmínkou dotace totiž bylo, aby vozy každý rok najely minimálně třicet tisíc kilometrů. „Konzultovali jsme situaci s poskytovatelem dotace a pro něj není argument, že se nedostaneme na vozovnu, chce vidět dole ve zprávě třicet tisíc kilometrů za rok,“ uzavřel Rovner.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky dopravní podnik, trolejbus, dotace, vozovna, Znojemský most

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.